Juldagen hos gammelmorfar

Klockan 14:30 skulle vi hem till 90-årige gammelmorfarn som vi senast träffade hemma hos mormor på julafton. När vi skulle åka sa Alva: "Jag tycke om gammelmoffa. Han få låna min Flippe (Frippe - den rosa vovven)".

Gladis
Glad Alva busar hemma hos gammelmorfar - som enda barn fick hon mycket uppmärksamhet!

Mormor har fem småsyskon och de var där med sina respektive och många av mammas kusiner på mormors sida var också där. Och två av Alvas mostrar, Tina och Josse. Jag har ingen aning om hur många vi var, men ett 30-tal skulle jag tro.

Med moster Josse
Alva med moster Josse efter två timmars intensiv social samvaro och en massa lek med mammas kusiner

Det är alltid kul att träffa allihop, för många av kusinerna har flyttat härifrån och den kontakt man har är lite sporadiskt på Facebook. En av mammas kusiner, Elias, älskar barn och sa när han hade lekt med Alva en lång stund att han också vill ha en sån.... och en sån är alltså en sådan som Alva!! Kolla på bilderna hur kul de har ihop!

Läsning
Läser gammelmorfars TV-tidning i brist på barnböcker

Jagande pågår
Vem har roligast, Alva eller Elias??

På kvällen fick Alva och Pepsi vara hos mormor för jag skulle åka till Tranås och dansa. Det blev en mycket mer spännande kväll än jag hade kunnat tänka mig för det dök upp en snygg kille som dansade jättebra som jag fick dansa mycket och dessutom mysa lite med. Kanske blir det fortsättning följer...... Många trevliga komplimanger fick jag i alla fall och jag kände mig som en rodnande tonåring :)

Busa då!!
Busa nu då!!!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, en fortsättning följer håller jag tummarna för då!!! =)

Skoj att träffa en massa härliga släktingar!



Min nya kamera är likadan som min gamla, fast den senaste tappningen då. ;) Nikon Coolpix. Det är bara det att knapparna sitter på andra ställen och jag vill ju ha allt som det alltid har varit. ;) Stoooor "bildruta" känns SÅ lyxigt. ;)

2009-12-26 @ 22:05:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ida

Låter som om ni har haft en underbar jul! :)

2009-12-31 @ 09:32:18
URL: http://ermine.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag hoppas på att 2010 blir kärlekens år för dig.

2009-12-31 @ 22:24:32
URL: http://axel.cjl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0