Väldoftande julpyssel

Igår somnade Alva nästan direkt när vi kom hem från dagis så mina planer på "dagens julpyssel" såg ut att helt gå i stöpet.

Tack och lov så var det en jätteglad och pigg liten tjej som vaknade efter en och en halv timme och tyckte att det var väldigt spännande att få göra något ihop med Mamman.

Apelsin
Man kan snurra den mamma!

Vi tog varsin apelsin och jag knöt fina röda band runt dem. Sedan satte jag i hela kryddnejlikor som Alva fick hjälpa till att putta in, men hon tyckte att det gjorde ont så hon nöjde sig med att hålla i apelsinen och låta mig trycka efter en stund. Både apelsin och kryddnejlika är dofter som verkligen sätter sig i huden så vi luktade supergott båda två hela kvällen igår.

När vi hängde upp apelsinerna, en i köksdörren och en i dörren till Alvas rum var hon helt upp i varv och tyckte att det blev jättefint!

Färdig apelsin
En av de färdiga apelsinerna

Jag gissar att de fick höra talas om vårt pysslande på dagis idag - pepparkakshuset hade hon i alla fall berättat om! Idag har jag njutit av de goda dofterna varje gång jag passerat dörrarna där apelsinerna hänger!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Julens dofter är underbara! =)

Jag håller dock med Alva - att peta in kryddnejlikorna GÖR ont.

2009-12-17 @ 10:01:20
URL: http://malinbayard.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0