Intensiv ledig dag

Idag har Alva, som alla onsdagar, varit ledig från dagis. På förmiddagen spelade vi lite spel, gick en liten sväng med grannhunden och sedan gick vi ut i skogen i nästan två timmar med Pepsi. Vi gick på ett ställe vi aldrig gått innan och det var typiskt småländsk natur med ängar och stolta enar och så vidare.

Med mamma och Pepsi
Pepsi, mamman och Alva ute på en av ängarna vi passerade

Alva sprang i vattenpölar, vi jagade varandra över ängarna, vi lekte kurragömma och vi fotograferade. Nu sedan jag också har börjat vara med på bilderna (länge leve kläng-stativet!) så är det oftast Alva som ber mig om att vi ska fota. Idag sa hon till exempel: "Mamma, kolla det stoa tädet. Vi kan sitta under tädet. Ta kort sammans." :)

Någon har gömt sig
Någon har gömt sig....

I slutet av promenaden var vi rätt hungriga, så det blev snabblunch i form av "schnudlar" som Alva säger, innan vi åkte till stan. Vi gick på biblioteket för att lämna igen några böcker och låna ett gäng nya. Alva hittade en tjej att leka med där (hennes föräldrar såg vi inte till på hela tiden vi var där) och de lekte med det roliga dockhuset, pusslade ihop, ritade och jagade varandra (eh.. fast då blev de så högljudda så jag fick tysta dem lite grann). Sedan skedde en liten olycka i blöjan och jag hade ingen extra med mig eftersom det är så sällan hon använder dem nu, så det var bara att åka hem.

Med mamma
Jättekul med klängstativ så vi kan vara "tillsammans" på bilderna tycker Alva

När vi kom hem igen såg vi att Alvas kompis Wille var och hälsade på sin mormor. Vi frågade om han ville komma upp till oss och det ville han. Under en och en halv timme lekte han och Alva och de var inte lugna en enda sekund kan jag säga, så när JAG blev för trött lämnade jag tillbaka honom *ler*

Två på samma trehjuling
Är man söt eller är man söt?? :)

Efter middagen tog det ungefär tio minuter innan Alva somnade. Hon var totalt slut, men lycklig! Det är så roligt att få såna här dagar med henne!

Kommentarer
Postat av: Malin B

JA! Verkligen söta!!!

Jag gillar den småländska naturen jag.

2009-10-21 @ 18:45:34
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0