Dagens Alva 3/9-09

Alva är 2 år, 3 månader och 5 dagar gammal. Här kommer ett litet smakprov från idag på hur ett ett typiskt Alva/mamma-resonemang kan låta:

Telefonen ringde och jag svarade. Grannen hade råkat ringa fel nummer, men innan han kom på det hann han fråga efter sin son. Han insåg sedan vart han ringt, förklarade sig och la på.

Läser
Sitter och läser "Harry och hans hink med dinosaurier" för ungefär hundrade gången....

Precis som jag skulle ha gjort om någon vuxen var närvarande upplyste jag Alva om att det var Kenneth som hade ringt och att han frågade om Rasmus var här.

"Naschmusch!", sa hon förtjust (han är en av hennes favoritkillar). "Vi måste hämta honom. Med bilen!"

"Men det går inte" sa jag, "vi vet ju inte var han är!"

"JAG vet det", svarade Alva då och sprang mot trappan i hopp om att vi skulle ut och åka bil.... *

Vad svarar man på det???



* Not: Någon bilåkning blev det faktiskt inte.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0