Grattis på namnsdagen!

Idag har ALVA namnsdag och hon har fått en del namnsdagshälsningar. Vykort, några SMS och så hälsningar i gamla bloggen. Här hemma har vi firat med ballonger i egna rummet och popcorn-mys framför TV:n medan det spöregnade ute.

Namnsdagstjej
Busiga namnsdagsbarnet

På namnsdagskortet som Alva fick från farmor och farfar fanns en jättefin dikt som jag bara mååååste skriva av här (den är ursprungligen skriven av Siv Andersson). Det gjorde mig helt varm inombords att läsa det kort de valt ut för att skicka till Alva:

"När barnen blivit stora finns en bonus man kan få,
Att barnbarn ska bli till, är värt att vänta på

Ett barn som är till glädje, någon mer att hålla kär,
som får en att behövas... men det är ett kärt besvär.

Ett liv som man får följa, mer på avstånd denna gång.
Ett underbart kapitel, i livets följetong.

Så gärna vill man ge, det barnet helst vill ha,
och stunderna tillsammans, känns alltid lika bra."

Mera namnsdag
Tittut bakom ballongen....

På dagis hade Alva hittat påbus tillsammans med nyaste kompisen Joline. När fröken kom ut stod de tydligen båda två längst upp i rutschkanan spritt språngande nakna! Alla kläder hade de tagit av sig och slängt ner. Givetvis regnadet det ute också..... *suckar med ett litet leende i mungipan* Var personalen befann sig medan detta hände har jag dock ingen aning om....

GRATTIS på namnsdagen söta busunge!!!


Kommentarer
Postat av: Helena

Oh vad roligt att ni finns kvar!

Jag tänkte på er imorse och ville ju gratulera Alva på namnsdagen, så det passar ju utmärkt att du öppnade bloggen just idag!

Grattis på namnsdagen världens finaste Alva!

2009-09-03 @ 17:24:57
URL: http://axel.cjl.se
Postat av: Malin B

Jag säger som Helena!

Jag är jätte glad över att ni finns kvar i bloggvärlden.

Känner mig "VIP". ;)

Grattis sötaste Alvan, en dag efteråt.

2009-09-04 @ 10:15:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tina

Har helt missat denna namnsdag. =) Säg grattis i efterskott. Kram

2009-09-07 @ 12:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0