Rimmande 2-åring?

I förrgår när vi var ute och gick sa Alva: "Mamma, jag ser en korumpa". "Jaaa", sa jag eftersom det enda jag såg var en svans som viftade, "det gör jag med!" "Mamma, jag ser koungar också". "Koungar" sa jag "heter det så? Vad heter de små kossorna?" "Kalvar" kom det blixtsnabbt från Alva. "Precis. Nu ser jag också kalvarna".

Här är jag!
Bilden är från dagens Lovisa-promenad

Efter en liten stunds tystnad sa hon: "Dom heter nästan Alva! Bara jag är Alva!"

Jag blev helt paff! Jag hade inte haft en tanke på att ordet "kalvar" är likt hennes namn över huvud taget.. men det hade tydligen hon. SKA man förstå sånt när man är 2 år och 3 månader???


Kommentarer
Postat av: Helena

Klart man fattar sånt när man är så klok som Alva! :D

2009-09-13 @ 13:51:36
URL: http://axel.cjl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0