En sån glad tjej!

Jag måste ha världens gladaste och gulligaste barn!! Alva är nästan alltid glad, pigg och busig och så otroligt lätt att ha att göra med eftersom hon kan prata så mycket att man kan diskutera med henne och även få HENNES åsikter eller tankar kring en sak.

I lekparken
Min gladis i lekparken

Växer gör hon också så det knakar och nu har vi just köpt in alla ytterkläder och skor/stövlar för våren. Här kommer några bilder på hur hon trivs i samhället vi bor i nu:

På väg från dagis
Alva på väg hem från dagis

Går balansgång
Alva går balansgång

När vi gick till lekparken en dag så satt två pojkar, 4-5 år gamla skulle jag tro, vid ett hus, och grävde i snön. "Hej Alva" ropade de när vi gick förbi. "Hej" ropade Alva tillbaka. "Vem var det?" frågade jag. "Det var mina killar" sa Alva då *ler*.

En timme senare gick vi förbi pojkarnas hus och de var ute fortfarande ute och grävde. Pappan var också där och han kom fram och pratade med mig. Jag har ingen aning om vem han är, men han visste såklart vem jag är. Alla vet ju vem nykomlingen är.

Jag tycker det är superhärligt med den sammanhållning det verkar vara här i samhället och jag tror att Alva också tycker om det.. hon verkade lite stolt när killarna ropade på henne och hon fick visa mig att hon kände dem!!

Glader
Vi gungar gungbräda ihop, Alva och jag

Sedan måste jag nog nämna en dag när vi skulle ha lite fruktstund. Jag sa till Alva att "Nu är det mellisdags". Jag sa att vi skulle äta yoghurt och frukt och att jag själv var sugen på banan. "Du få inte äta kanan idag. Du får kanan imorgon. Du är sugen päjon" sa hon då.

Är jag sugen på päron frågade jag? Ja-a, svarade hon, tvärsäker på sin sak. Är du också sugen på päron, frågade jag.

"Näe.. jag vill ha chips!"

Jag tror att jag måste gå igenom kostcirkeln... jag kommer nämligen inte riktigt ihåg vilken frukt det är som heter "chips" ;)


PS. Tack farmor och farfar för det fina regnstället. DS.


Kommentarer
Postat av: Katta

Hej Therese & Alva!

Ni ser verkligen ut att ha fått det bra! Alva skiner sannerligen som en sol!

Regnstället var jättefint och verkar ha en massa bra reflexer. Toppen!

Ha nu en underbar vår och var rädda om varandra! Här uppe i norr har vi precis fått en massa (onödig) snö, men det ska väl bli vår här med så småningom...

Kramar till er alla från Katta

2010-03-26 @ 10:42:24
URL: http://kattasplejs.bloggsida.se
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Katta: Jadu.. vi har det jättebra. Det är ett mysigt samhälle och vi bor väldigt bra till. Dagisen ligger väl ca 600 meter från huset. Och skogen kommer man till om man fortsätter vår gata kanske 200 meter. Då övergår den nämligen i skogsväg ler



Tråkigt att ni har fått mer snö.. det är ju inte riktigt det man brukar vara mest sugen på den här tiden på året. Hoppas våren kommer till er med snart!



Idag hade Alva med sig en krokus till dagis. Och ja, jag tror hon trivs bra med sitt nya liv. Det är lugnt och skönt i vårt eget hus. Hon har ett stort eget rum. Hon har stora lekytor både i vardagsrum och gillestuga. Hon gillar sitt nya dagis, och framför allt de snälla fröknarna. Vi har en egen trädgård - som JAG kommer att gilla mer när jag har hunnit sätta upp staket runt hela tomten så jag vet att Alva och Pepsi är på plats ler när de är ute.

2010-03-26 @ 21:32:25
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen
Postat av: cruella

fniss Vad roligt det är att läsa lite om ert nya liv! Hoppas så på att ni får fortsätta trivas och rota er ordentligt i er nya lilla by!

2010-03-30 @ 16:20:37
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Såklart en tös blir glad med så bra "påbrå"! =) Det ligger i generna.

Jag blir glad av att höra att ni har det bra i ert nya boende. Det riktigt strålar om Alva.

Supersnyggt regnställ!

Glad Påsk till er alla.

2010-03-31 @ 14:31:35
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Frida

Mera blogg, tack :)

2010-04-19 @ 20:26:44
URL: http://minellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0