Trädgårdsdag

Idag har vi haft fint väder i stort sett hela dagen, men det har ändå varit kallt och lite blåsigt. Framåt kvällen började det regna, men vi hann med en hel massa utomhus innan dess.

Jag klippte ena häcken (och Alva hjälpte till att bära bort kvistar), putsade fönster utvändigt och sist men inte minst monterade en grillvagn. Stora delar av dagen lekta Alva med grannpojken Jim och det var frisbee, fotboll, dockor och såklart studsmattelek på deras schema.

Hoppkompis
Alva och Jim verkar aldrig bli trötta på att studsa!! (förresten, kolla vad grönt det är!!)

Att få ihop den där grillvagnen som det var tänkt var inte så enkelt. Nästan två timmar tog det mig, och barnen kom fram och tittade nyfiket på då och då. De fick hjälpa mig att skruva i en del skruvar så de fick känna sig lite delaktiga också.

Grillvagn
Grillvagnen är klar - är det någon som verkar glad över det eller??

Lagom till det att regnet kom hade jag blivit klar och tänt grillen. Men har jag lovat hamburgare så har jag, så vi satt i uterummet, med infravärmen på, och åt våra grillade hamburgare. Mysigt värre var det. Eftersom vi varit ute nästan hela dagen var Alva väldigt trött och somnade nybadad i soffan medan jag bytte lakan i hennes säng. Så ikväll blev det ingen sagoläsning. Tur att hon hade en rolig dag i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Härliga utedagar. Man blir lätt trött av dem så trött att man inte alltid hinner med sagoläsning innan ögonlocken faller ner.

Kände det själv i går, skulle läsa ut en bok men ögonen orkade inte. ;) Det får bli i kväll istället.

Grillvagenen blev ju toppen, tur att du har hjälpredor.

2011-05-01 @ 17:29:34
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det gick åt att "bylsa på sig" vintermundering både på morgon- och kvällspromenaden i dag. Mitt eviga mantra är "Snart är det sol igen". ;)

2011-05-03 @ 22:43:44
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0