Underbart om kärlek

När jag hämtade Alva på dagis igår kom hon springande med ett jättefint pärlhalsband som hon hängde om halsen på mig. "Det har jag gjort till dig mamma. Jag gjorde det så du ska bli glad! Du kan ha det när du dansar." När hon sa det blev det en stor klump i bröstet och jag log brett genom tårarna och kramade om henne hårt.

I morse var hon lite rastlös och jag behövde fixa lite här hemma så jag tog fram en av lådorna hon fick i julklapp med glittriga pärlor. Då sa hon att hon ville göra ett halsband till sin docka Matilda. Jag klippte till en lämplig bit av gummibandsgtråd och knöt fast en pärla i änden så att hon kunde börja. När den var klar upptäckte vi att halsbandet inte gick att ta över dockans huvud men passade perfekt som armband till Alva själv.

Med dockan Matilda
Dockan Matilda och Alva i bilen idag - när de bytt mössor med varandra! (Mobilbild)

Sedan gjorde hon ett armband till som hon skulle ge till Wille. Det blev så fint att hon trodde att han skulle bli kär i henne när han fick det. Han blev jätteglad sedan och hade på sig det hela tiden vi var där och visade för oss vuxna hela tiden hur fint och glittrigt det var *ler* Kär är han nog i henne, men inte på grund av armbandet. De har ju tyckt om varandra väldigt mycket i över ett och ett halvt år nu, de där två små!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Visst blir man glad när man får presenter gjorda av kärlek!!!

2011-01-16 @ 14:28:10
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Eva Sandén

Hon är ju för söt. Jag blir riktigt rörd. Ta vara på denna tiden när du är bäst i världen för henne. Jag kan inte hitta din mailadress, har försökt maila jobbet 3 gånger men minns att adressen inte stämde med din stavning. Du kan fråga Gunilla om min privata mail så kan vi höras, skulle gärna höra hur du har det.

Kram på alla hjärtansdag

2011-02-14 @ 13:59:13
URL: http://evasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0