Spännande älgäventyr

Idag var jag ute med Alva och Pepsi i skogen på ett ställe vi inte gått på under hela vintern. Det visade sig att ingen annan hade gjort det heller. Människor alltså. Däremot verkar det vara gott om älg i området.

Lycklig
Det är roligt i skogen!

Överallt passerade vi högar med älgbajs som Alva tyckte vi skulle detaljstudera och även fotografera. Älgspåren gick kors och tvärs över mossen där vi gick och jag såg bland annat de allra största älgspår jag någonsin sett.

Följer älgspår
Alva följer älgspår

Den som söker finner
Alva hittar älgbajs (otaliga högar)


Dessutom såg vi fem eller sex "legor" alltså ställen där älgarna legat och sovit. Det var mycket för Alva att ta in. Det var till och med rätt spännande för mig.

Blir jagad av Pepsi
Pepsi jagar Alva

Vädret var strålande och det kändes nästan som vår. Mycket mer kunde jag inte önska!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det riktigt smittar gläjde från bilderna. Speciellt när Alva ler större än en sol. Kul att se Pepsi "in action" också.

2011-03-10 @ 21:06:16
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0