Danstanten

Här skriver jag, Aina, om mitt liv och passion för dans av olika sorter.

Korsbandsskadan som gör livet surt just nu

Publicerad 2013-11-17 18:42:54 i Allmänt,

Det är med mycket sorg jag skriver detta inlägg. Jag har ådragit mig en skada på korsbanden i höger knä. Har varit till läkare och rådet var att inte genomgå en operation i nuläget. Läkaren trodde att sjukgymnastik och nån form av stöd för knät skulle få mig igång igen.
 
Jag fick tips om att köpa ett knäskydd specifikt för just korsbandsskador. Tydligen är det viktigt att man får tillräcklig stabilitet i knät för att inte riskera att knät går sönder mer under rehabiliteringen. Såg att skydden var ganska dyra (från 1199 kr), men i det stora hela är det ju bättre och billigare att knät håller än att jag ska skada mig ännu mer. Blir nog ett sånt här skydd:
 
 
Får man de snygga benen på köpet?
 

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2013-11-29 10:24:24

Hej Aina!

Tråkigt att höra om din korsbandsskada:(
Kristin heter jag och är bloggansvarig på 5678.se. Vi är ständigt på jakt efter intressanta personligheter inom branschen som vill blogga hos oss och på så sätt dela en dansares upplevelser, erfarenheter, high and low! Intresserad?
Hör av dig till mig på [email protected] om du vill veta mer :)
Ha det fint!
Mvh
Kristin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela