Danstanten

Här skriver jag, Aina, om mitt liv och passion för dans av olika sorter.

Balans är viktigt

Publicerad 2013-10-12 19:29:00 i Allmänt,

På sista tiden har jag varit lite nedstämd. Jag älskar verkligen att dansa och när saker jag inte kan rå över sätter stopp för dansen blir jag lätt nedstämd. Det är inte så att jag är deprimerad direkt, men nu har det gått snart 3 veckor och jag har inte tagit ett danssteg.

Problemet är att jag haft lite problem med balansen. Det är först när man får problem som man märker hur viktigt det är med balans. Vi tar mycket av våra kroppsliga funktioner för givet, även om vissa saker inte är medfödda utan inlärda. Har man t.ex. väl lärt sig cykla sitter det ju i ryggmärgen och det går som en dans...så länge balansen är i schack. (Tips på present till barnbarn: springcyklar, cyklar utan trampor.

Jag har nu bokat en tid hos läkare för en utredning. Man blir ju orolig att det är något allvarligt. Har hört en del som bara haft kristallbildning och att man lätt kan åtgärda det. Får hoppas att det är nåt sånt jag drabbats av och att jag snart kan återta dansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela