2,5 år, vaccination mm

I lördags blev Alva 2,5 år gammal. Det "firade" vi med att gå och vaccinera oss mot svininfluensa på morgonen. Jag hade dessutom en jättehäftig öm svullnad på ena kinden ända upp mot ögat. Det gjorde att jag fick åka in till Jönköping till en jourtandläkare på eftermiddagen och blev 1.700:- fattigare. Alva fick då vara hos moster Ingela i några timmar. Det vara bara mysigt tyckte Alva, hon fick god mat och popcorn.

Vi gjorde också klart för vår pyntning hemma och Alva fullkomligt älskar alla adventsstjärnor och ljusstakar. För att inte tala om alla små tomtefigurer jag ställt ut lite här och där. Det är så roligt att se hennes glädje.

Igår köpte jag min sista julklapp och den var såklart till Alva (det är inte så många förutom Alva som kommer att få julklappar av mig i år eftersom min ekonomi inte är så stark - kusinerna och Alvas syster Emelie ska också få och så mormor och morfar). Jag samlar ju poäng på både www.gratis-fashion.se och www.pointshop.se så det blev väldigt billigt att handla på BR Leksaker - jag hade nämligen ett presentkort på några hundra att lösa in där. Tidigare har jag använt presentkort på H&M för poäng jag samlat på nätet. Inte dumt att tjäna lite guldkant på livet under den tid Alva sover och jag sitter vid datorn.

Natten till söndag hade jag väldigt frossa, förmodligen på grund av vaccinet, men Alva mådde bra. Jag började ju med pencillin också för tandens skull. Vi tog det lugnt och lekte mycket inomhus hela söndagen. Sedan åkte vi till mormor så att Alva fick gå på julskyltning med henne. Själv åkte jag till Ljungsbro och dansade. Sist jag ar där var i april... Nu orkade jag inte dansa så mycket eftersom jag inte varit pigg, men jag dansade lite grann och pratade lite grann och hade trevligt.

Tydligen har jag inte använt kameran sedan i fredags - så jag har inga nya bilder att lägga ut här. Jag ska skärpa mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0