Hockey-trubbel

Moster Tina har sedan hon var 10 år (nu 26 år) varit en stor anhängare av HV71. Självklart försöker hon indoktrinera alla sina kära släktingar så att de, även om vi inte är aktiva och regelbundet går på hockeymatcher, kan en lång radda HV-ramsor. Vi blir dessutom matade med en massa information om olika HV-spelare.

Igår skulle jag och Alva åka till Tinas jobb, och jag tänkte att jag skulle glädja henne lite så jag lärde Alva en sång på vägen dit som handlade om att Tina gillar hockey och att hennes lag heter HV.

Självklart blev hon glad när Alva framförde delar av sången på hennes kontor.

När vi hämtade Alvas storasyster Emelie på tåget ikväll så sa Alva "Tina gillar HV" i bilen. Nu råkar Emelie vara lika insnöad på Djurgården som Tina är på HV så hon sa till Alva: "Säg Djurgården". Både Emelie och jag förväntade oss att hon skulle göra det, men till Emelies stora sorg över sin systers uppfostran, sa Alva bestämt: "NEJ!!! HV är det!"

Gissa om vi brast ut i skratt???"

Kommentarer
Postat av: Malin B

Härliga skratt bjuder verkligen de små på emellanåt.

Om sonen hade varit mera synlig när ni hälsade på hade Alva vetat att "City" - DET är laget! =) Fast då är det ju förstås fotboll vi pratar om.

Han har övat med lilla kusinbarnet hela julhelgen men han säger inte mycket mera än mamma och pappa just nu. ;) Träning lär dock ge färdighet.

2009-12-29 @ 21:36:56
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tina

Helt rätt! Hv är det som gäller!

2009-12-30 @ 10:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0