Min pepparkaksflicka

I förrgår när jag hämtade Alva från dagis var jag extra påpälsad, för då skulle vi iväg och åka pulka med kusinerna Oliva och Vincent. Ja, moster Ingela var också med. Det blev inte mer än en halvtimme, men barnen hade otroligt kul. På dagis hade Alva fått baka pepparkakor.

Pepparkaksflicka
Min pepparkaksflicka

Igår var det julfest på Alvas dagis. De åt jullunch, dansade runt granen, sjöng en massa julsånger och hade allmänt julmys. Dessutom fick de med sig julpyntet hem som de gjort de senaste veckorna (mammas hjärta smälte när hon såg så fint hon gjort!!!!). Pepparkakorna som de bakade dagen innan fick hon också med sig hem.

Egna pepparkakor - bakta på dagis
I påsen finns Alvas egenhändigt gjorda pepparkakor

Egentligen hade jag inte tänkt att vi skulle ha något julpyssel hemma eftersom det var en extra spännande dag på dagis, men när jag såg hennes fina cellofanpåse med egna pepparkakor fick jag en idé.

Målar pepparkakor
Alva "målar" kristyr på sina pepparkakor

Jag tog fram en tub med rosa kristyr som jag köpte för ett tag sedan och så fick hon måla sina egna pepparkakor. Jättekul tyckte hon att det var, så då fick vi ändå göra något kul och spännande ihop.

Glad
Pepparkakorna var både fina och goda (mamma och Alva hjälptes åt med den närmaste pepparkakan, övriga dekorerade hon själv)


Kommentarer
Postat av: Malin B

Det bara lyser i Alvas ögon. Jätte härligt!!!

2009-12-18 @ 11:30:41
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Malin B

*Vi tackar så jätte mycket för det FINA julkortet!!! =)*

Blev jätte glad!

2009-12-18 @ 21:59:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0