Moster Tinas kalas

Igår fyllde moster Tina 26 år så idag hade hon ett litet kalas hemma. Fyra av fem syskon var med (moster Josse är i Stockholm) och så var mormor och Peters föräldrar där så det var jättetrevligt.

Hembakt fika
Hembakt födelsedagsfika

Moster Tina är jätteduktig på att baka så det var hembakt för hela slanten. Lussekatter, pepparkakor, chokladbollar, chokladmuffins och en jättemaffig marängtårta. Jag äter väldigt sällan sådana här sötsaker, men när jag väl gör det är det gudomligt gott.

Vår present till moster Tina
Vincent hjälper moster Tina att öppna presenterna - här Alvas och min present

Stackars kusin Olivia var på akuten med sin pappa (förmodligen halsfluss) så det blev Alva och kusin Vincent som lekte med varandra istället. Visserligen var de båda lite för trötta på slutet, men jag tror de hade kul. De fick även hjälpa Tina att öppna presenterna.

Morbror Robert gungar fåtöljen med moster Tina, kusin Vincent och Alva i
Snälle morbror Robert vaggar fåtöljen med moster Tina, kusin Vincent och Alva i

Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, så smaskigt fika. Det vattnas i munnen på mig.

Tog mig en liten paus här mellan strykandet av juldukarna och middagslagningen. Inser vart jag bör tassa i väg.

BRA present! Det är så bra när någon hejjar på ett lag och man kan fixa en passande present!!!

2009-12-13 @ 18:00:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Roligt att man kan sprida presentidéerna vidare ;)

2009-12-17 @ 10:45:24
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0