Underbar vinterdag

Idag har vi haft helt perfekt vinterväder. Kallt (okej, kanske några grader kallare än önskvärt om man ska vara 100% ärlig), soligt och det låg nysnö som gnistrade underbart i solens strålar. Efter att både jag och Alva bylsat på oss ordentligt enligt lager-på-lager-principen tog vi med oss pulkan och Pepsi ut på en förmiddagspromenad.

Trögt när man svängt av vägen
Det är nästan roligare att dra pulkan än att åka på den

Vi gick längs en liten grusväg tills vi kom till ett hygge. Där svängde vi ner mot en äng som ligger några hunder meter från vägen. Där busade och lekte vi. Alva klättrade på stubbar och stenar, hoppade, sprang, kröp runt i snön, kastade snö och försökte fånga och en massa andra härligt bus.

Springer fort
Alva springer jättesnabbt!

Ett, två, tre - hoppa!
Alva hoppar från en av stenarna hon och Lovisa brukade leka på i somras

Pepsi nöjde sig med att hämta frisbeen som jag kastade om och om igen. Efter ungefär en timme var vi hemma igen, glada och nöjda.

Lycklig Pepsi
Så här pigg är vår underbara Pepsi nu. Man kan inte tro att hon var så illa däran för bara två veckor sedan!

PS. Efter att jag hade glömt den i bilen i tretton graders kyla inatt var jag rädd att jag hade förstört min kära kamera totalt. Gissa om jag blev lycklig när jag upptäckte att kameran både gick igång och fungerade precis som vanligt efter en batteriladdning och ett sakta uppvärmande inomhus före vår promenad!! DS.

Haha mamma!
Var är Alva?? Jo bakom all snö som hon kastade på  mig! Vid ett tillfälle stoppade hon snön INNAN för min jacka.. men då fick jag säga ifrån...

Glad vintertjej
Så här kul är det när mamma får snö på sig!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Härliga, glada bilder!!!

Så skönt att kameran klarat den kyliga natten.

2009-12-22 @ 20:33:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Härliga, glada bilder!!!

Så skönt att kameran klarat den kyliga natten.

2009-12-22 @ 20:33:21
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0