Att gå till frisören

Idag har Alva varit ledig från dagis för att vi skulle ha lite mys tillsammans. Först var vi ute i skogen med Pepsi och Morfars hund Busan som är hos oss några dagar. Alva hoppade i en massa vattenpölar och ropade: "Mamma, det är härligt" och jag kunde inte låta bli att skratta rakt ut.

Klockan 11 åkte vi in till stan och gick till frisören. Det var första gången någon annan än jag eller moster Ingela skulle få klippa hennes hår och det gick rätt bra. Visserligen ville hon inte sitta själv utan fick sitta i mitt knä. Hon fick håret klippt ganska mycket baktill och rundat framtill. Luggen försökte den stackars frisören rädda så gott det gick.

Hårklippning
Alva hos frisören

Efter en stund kom moster Ingela med kusinerna Olivia och Vincent. Då blev det genast roligare att klippa sig. Så fort hon var klar lekte hon med Olivia medan Vincent klipptes.

Hos frisören
Söta kusiner

Efteråt var vi på biblioteket och på en leksaksaffär där Alva fick välja julklappar till sina kusiner. Här hemma har vi byggt pärlplattor, läst böcker och byggt kojor. Snart är det sovdags för Alva - vi ska bara åka och "lämna tillbaka" Busan först. Sedan ska vi ha en lugn helg, bara Pepsi, Alva och jag.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken TUR att min dotter inte har berättat hur HON gjorde när hon var hos frissan i samma ålder som Alva!!! ;)

Jag tror bestämt att mamman också har klippt sig?

Ni är så julfina nu så!!!

2009-11-27 @ 21:53:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0