Längesedan sist!

Det har gått så längesedan jag skrev här senast, så du måste väl nästan ha trott att jag hade lagt ner bloggen? Så illa är det inte, men jag har haft väldigt mycket annat i tankarna, så bloggen har tyvärr inte blivit lika prioriterad som vanligt.

Vad har då hänt sedan sist? Till att börja med har vi träffat Veronica, Lovisa och Micko två gånger. I söndags fick Lovisa stanna kvar och leka några timmar när Veronica hade åkt hem och båda tjejerna tycker det var jättekul. Båda promenaderna råkade infalla på väldigt gråa och regniga dagar - men vi är inte rädda för lite regn!!!


Tröttisar ute i gråvädret

Det mest spännande, och förmodligen även mest oväntade, är att jag har skrivit på ett köpekontrakt på ett hus. Eftersom jag inte är i den positionen att jag kan ta banklån just nu så har min pappa varit snäll och tagit på sig att stå för det tills jag har ett jobb och kan låna själv. Vi kommer att flytta dit i februari. Dit, ja det är det lilla samhället Sandsjöfors 2 mil från Nässjö.

Mina sötisar
Mina älskade sötnosar!

Av någon anledning som jag inte hinner undersöka just nu vill inte datorn ladda upp några bilder på huset. Men det är en enplansvilla på 99 m² och med en fin tomt på knappt 1.200 m². Där finns jordgubbsland och äppelträd och lite annat, så nu måste jag lära mig mer om trädgårdsskötsel.

Förutom detta så har Alva och jag hunnit baka pepparkakor ihop. Hon tyckte att det var jättekul, men blev lite rastlös efter en stund. En hel plåt hann hon i alla fall göra i ordning!


Alva bakar pepparkakor

Dessutom har vi både varit hos morfar och hos mormor - en gång hos dem var. Våra grannar har julpyntat så att det ser ut som amerikanska julhus här utanför, men vi har inte tagit fram julpyntet än - men snart snart ska vi göra det med! I lördags var det solsken så då passade vi på att vara ute extra mycket! För övrigt är det mest grått och regnigt här.


Alva klättrar i ett jakttorn - inte speciellt ovanligt när det gäller henne :)


Kommentarer
Postat av: cruella

Kul med uppdatering och vilka nyheter! Husköp! Det låter väldigt spännande, mejla gärna en rad och en bild om du har tid:-) Hälsa tösen och många kramar till er båda!

2009-11-24 @ 13:28:22
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Här kommer det mera kramar!!! Vad KUL med huset. Jag hoppas att ni ska trivas jätte bra.

Jag var också ute extra mycket i söndags, det gäller verkligen att passa på och njuta när tillfälle ges i vackert väder.

2009-11-26 @ 09:22:41
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Malin B

*Svar från min blogg:*

Jag inser direkt att vi har flera likheter (igen!), både när det gäller "avlagda" kläder och egna körlektioner! =)

2009-11-27 @ 06:28:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: ida

Grattis till huset!!! =) =) =)

2009-11-30 @ 12:21:02
URL: http://ermine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0