Sjuklingsvecka

Den här veckan har inte varit så rolig. I måndags var Alva på dagis, men på kvällen var hon lite hängig och hostade. När hon vaknade i tisdags hostade hon så fort hon steg ur sängen och var lite varm, så hon fick stanna hemma från dagis. Sedan dess har hängigheten och den lilla febern fortsatt. Hostandet är förhoppningsvis nästan över tack vare hostmedicin.

Liten sjukling
Alva i vagnen när vi var ute och gick på förmiddagen

Igår kväll fick jag också feberkänningar, men jag har klarat mig rätt bra. Jag är matt och känner mig lite svag, men tillåter mig nog inte att bli sjuk - för vem ska då ta hand om Alva och Pepsi??

Snövovve
Glad Pepsi ute i snön

Vid ett träd
Mamma, ta kort mej! ropade Alva.. och då hade jag inte ens kameran framme! Det var bara att ta av vantarna och plocka fram kameran när man fick en sådan beställning!

En stor räddare i nöden eller vad man ska säga var det välfyllda paket som Alva fick med posten i måndags. Det var från hennes kusiner i Norrland, Emil och Elias. (Jag måste ha världens mest bortskämda dotter - hon får presenter så ofta nu för tiden!!) Alva tyckte det var jättespännande att få lämna in postavin till tanten i kassan och sa stolt "Dä fån min kuschin" :). När hon öppnade paketet här hemma hittade hon två kasperdockor, ett par Musse Pigg-glasögon, nio Nalle Puh-böcker och en häst. Jag kan säga som så att vi har haft teater, läst böcker och sjungit sånger hur mycket som helst de här dagarna. Och målat, sett på film, hålllit på med pärlplattorna, kramats. Alva har vid ett flertal tillfällen sagt: "Mamma, krama mig" eller "Mamma, håll om mig" eller "Mamma, ta hand om mig". Då känner man sig som en rätt dålig förälder.. när barnet måste be om sånt när det är sjukt. Men å andra sidan har hon sagt så nästan så fort jag har lämnat henne ensam i sängen eller soffan för att gå och laga mat och liknande....

Sjukling vid bord
När man är sjuk får man äta glass.. hur ofta man vill!

Snygga glasögon Kasperdocka
Några av kusinpresenterna: Snygga glasögon och en rolig kasperdocka

Jag hoppas att Alva ska få sova inatt och vara pigg imorgon.

Kommentarer
Postat av: cruella

Härligt med snö:-) Hoppas ni kryar på er, både du och Alva, och inte ska du ha dåligt samvete för att tösen har kommit på hur man ber om mer av det man gillar:-)



Kram!

2009-11-06 @ 16:34:50
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: M a l i n B.

Vad KUL att få post som innehåller så mycket kul och fint.

Roligt att du har fått en liten fotomodell! =)

Som dessutom vill kramas! =)

2009-11-08 @ 19:29:32
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0