Åh vilken rolig jympa!

Idag var det jättekul på barnjympan. Alva var på strålande humör hela tiden och hade energi till tusen.

Springer
Alva under uppvärmningen då barnen springer tvärs över jympasalen och hämtar de saker som fröken Sanna sagt till dem att hämta. Alva äääälskar verkligen detta springande!

Efter uppvärmningen byggde vi hinderbanan och det är roligt att det inte är exakt samma bana varje gång, men det är en trygghet för barnen att de ändå känner igen de flesta momenten från gång till gång. Jag förstår mig inte på de föräldrar som bara sitter på en bänk och tittar på (eller hjälper sina barn längs banan) istället för att hjälpa till att bygga upp den!

Sötnosen
Alva klättrar över bommen

När Sanna väl visat hur banan gick till gav sig barnen in i aktiviteterna med liv och lust. Jag har ingen aning om hur många varv Alva sprang runt denna bana, men det var många och jag var nästan svettig efteråt i mina försök att hinna med till de stationer där jag behövs som lite stöd, till exempel på balansbommen.

Klättrar
Alva klättrar upp på ribbstolen för att sedan åka rutschkana nerför bänken som står lutad mot den

Klättrar i rep
Oj, det är inte så lätt att hålla sig kvar på repet. Alva kämpar med både händerna och benen och är jätteduktig!

Efter att ha klättrat, krupit, hoppat, gått balansgång och så vidare i en halvtimme ungefär var det dags att städa undan. Alva tycker verkligen att det är roligt att få hjälpa till och bär allt hon kan bära. Sedan kommer Alvas favoritstund, nämligen då man vilar på sin lilla matta och sedan får lite frukt. Hon parkerade, precis som förra gången, bredvid sin dagiskompis Antonia.

Vilostund
Vilar i väntan på fruktstunden

När vi var klara tittade Alva mot dörren och ropade: "Vejoooooonika! Och Vischa" och där stod våra vänner Veronica och Lovisa och väntade på sin jympagrupp. Vi hann prata lite med dem innan vi åkte hemåt. Medan vi satt i bilen ringde morbror Robert och frågade om han och Jessica fick komma hem till oss en stund. Vi fick en trevlig timme ihop med dem då vi fikade (de hade med sig gott fika) och lekte i Alvas rum. Efteråt var Alva helt utmattad och hon somnade bums i sin säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0