Ännu en familjedag

Inatt sov jag och Pepsi hos Alvas mormor så att Alva fick vara med sin pappa, sin syster och hennes pojkvän. Efter lunch idag kom de åkande till Eksjö för att gå på en promenad med oss. Turen jag hade valt ut går runt en fågelsjö och är en stig i skog, över små ängar, över en liten bro och så finns det såklart ett spännande fågeltorn längs vägen som man kan klättra upp i.

I fågeltorn
Alva uppe i fågeltornet

Räddar pappa
Alva försöker rädda pappa som klättrade en "genväg" upp till andra våningen av tornet - vi andra använde stegen för att ta oss upp...

Så här...
Typ så här.... :)

Att Alva är bra på att gå i skog och mark vet jag ju om, men jag måste säga att jag blev imponerad av de två 15-åringarna. De klagade inte en enda gång, även att det var lite småkallt och rätt så geggigt där vi gick bitvis.

Kära....
Är man kär märker man inte att det är lite kallt ute, och kladdigt där man går...

Petter bär trött tjej :)
En av tjejerna blev trött och då hjälpte Petter såklart till att bära...

Efter promenaden gick vi hem till mormors hus och åt jättegott fika som hon bakat. Hon själv var dock på jobbet, så hon fick inte träffa hela storfamiljen. Jag hade först tänkt stanna kvar i huset och ha en lugn eftermiddag för mig själv, men somliga tyckte inte det var en lika bra idé, så jag följde med hem.

Med pappa och Pepsi
Alva, Pepsi och pappa på väg till vagnen

Hemma lagade jag mat medan Alva lekte med Play Doh-lera med pappa. Sedan byggde hon pärlplattor med Emelie och Petter. Vi andra tyckte att det var sovdags, men det tyckte - och tycker hon fortfarande - inte Alva. Pappan och Mamman ska snart åka iväg till Eksjö och dansa medan tjejerna och Petter stannar hemma och har myskväll.

Gör pärlplatta
Pärlplattebyggande - och de höll på tills elefanten var klar!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag VET ju också att Alva är superduktig på att gå i terräng! =)

Det riktigt lyser om henne på första bilden, vilka lyckodagar att ha "alla" hos sig.

2009-10-30 @ 19:52:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Helena

Ser ut som om ni hade helt underbart! Å så duktig Alva är på att bygga pärlplattor. :)

2009-11-01 @ 20:07:49
URL: http://axel.cjl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0