Det blev kul - ändå!

Vi har haft en konstig vecka. Först fick vi veta att Pappa skulle komma till Växjö idag och Alva och jag skulle då åka ner och hälsa på honom där. I förrgår fick vi veta att det hänt saker som gjorde att det inte skulle bli så och besvikelsen blev stor här hemma. Moster Jossse tyckte då lite synd om Alva och sponsrade, tillsammans med sin man Robban, oss med en rolig lördag. Vi fick åka till Monkey Town och även gå på Alvas favoritrestaurang - McDonalds såklart!

Bollhav
Alva gillar verkligen bollhav!!!!!!!

Så fort Alva fick vet att vi skulle åka dit frågade hon om Lovisa kunde följa med, och efter några telefonsamtal med Veronica var det ordnat. Tjejerna var helt uppspelta i bilen på väg dit och gjorde nog av med jättemycket energi bara på att busa och se fram emot allt roligt, så redan efter 40 minuter på Monkey Town fick vi åka iväg till McDonalds och äta. Moster Tina var också där med oss och det var väldigt skönt för mig eftersom tjejerna inte alltid ville göra samma saker.

Tillsammans i tunneln
Tjejerna inne i en tunnel - själv sitter jag några meter över golvet på en liten avsats och fotar :)

Efter att vi alla hade ätit var tjejerna glada och spralliga och vi åkte tillbaka till Monkey Town. Vi hade ju fått stämplar på händerna, så det var bara att gå in och fortsätta leka. Det åktes rutschkana, pulka, klättrades, hoppades studsmatta och mycket annat. När Tina gick hem hade jag fullt sjå att hänga med de två lyckliga vildarna på deras framfart i den stora leklokalen.

Pulka
Pulkorna - en av Alvas favoriter där. Nu behöver jag inte ens hjälpa henne att bära upp pulkan och putta på - hon kan själv!!

Tanken var att Lovisa skulle följa med oss hem och leka efteråt, men efter fyra timmar tillsammans var Alva så trött att jag fick skjuta upp den lekstunden till en annan dag. Jag tror i alla fall att tjejerna hade jättekul - i alla fall av de glittrande ögonen att döma!!! Tack Josse och Robban!

Tunnelkrypande I tunneln Lovisa hoppar studsmatta Att det är så kul med bollhav....

Kommentarer
Postat av: Malin B

Så härligt att det blev något jätte kul ändå! =)

Just det där när man har sett fram emot något och det inte blir av, då kan det bli så himla avslaget...

Bra med stämplar så att ni kunde gå tillbaka när ni var mätta i magen!



*Svar från min blogg:*

Nu förstår du varför jag trivs så himla bra i små människors sällskap, det är då det går att föra djupa och intressanta diskussioner! =)

2009-10-19 @ 10:39:38
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Monkey Town verkar fantastiskt! Å vilken tur Alva har som har så fina släktingar och en sån supertoppenmamma!

2009-10-19 @ 13:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0