Det knallar på...

I söndags var vi på Alvas jympa och det märks att hon verkligen känner sig hemma där nu för hon är helt vild och håller igång från början till slut.

Mamman och lilla gumman
Kolla vilken superkram mamman får...

Efter att vi hade ätit lunch var vi ute och gick. Eller jag och Pepsi gick - Alva fick åka vagn. Hon var så trött att hon somnade efter bara tio minuter och vi var ute i nästan två timmar. Vid ett tillfälle såg jag två rådjur ute på en åker och glömde helt bort att Alva sov. "Gumman, vill du se rådjur?" sa jag. Visst vaknade Alva av mitt uppspelta tonfall och tittade glatt på djuren, men sedan somnade hon om igen.

Rådjur
Rådjuren vi såg i söndags

Igår var Alva på dagis och Pepsi och jag passade på att gå ungefär en mil bara hon och jag. Eftersom Pepsi löper kan jag inte ta med någon av de hanhundar som annars promenerar med oss lite då och då. Efter dagis åkte Alva och jag en sväng med bilen och tittade på några hus som är till salu i ett samhälle en dryg mil härifrån. Det var inte visningar utan vi kollade bara utanpå och kollade upp hur naturen ser ut runtomkring och så.

Mamman och lilla gumman
Två glada tjejer

Idag har Alva varit på dagis igen och det enda vi har gjort efteråt var att åka och handla och sedan laga mat ihop.  Här hos oss händer inte så mycket. Vi har det lugnt och skönt och har massa tid att umgås. Det känns nästan som lugnet före stormen.... Som syns på bilderna har vi haft lite "kameran-är-inte-farlig-och-mamma-är-också-med-på-bilderna-terapi" idag :) Efter en omgång var det HON som bad mig hämta kameran!

Mamma-grimas Mamman gömmer sig Söt men trött

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilka fina bilder på er två! =)

2009-10-21 @ 12:25:14
URL: http://ermine.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, vilken gosig stor bamsekram!!! =)

Vad KUL att ni är med båda tjejerna på bildena.



Att slippa löpperioder är den stora fördelen med att ha en kastrerad hanhund. ;)

2009-10-21 @ 18:44:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Ida: Tack!!



Malin B... åh så pinsamt.. du har ju skrivit här att han är kastrerad... och så frågade jag om det idag suck

2009-10-25 @ 19:07:46
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen
Postat av: Helena

Vilken underbar krambild!

2009-10-25 @ 20:01:56
URL: http://axel.cjl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0