Det står Mamma!!

I morse satt Alva och jag och läste en bok innan vi skulle till dagis. Ja, vi har faktiskt oftast så pass mycket tid på oss att vi hinner med sånt eftersom hon inte börjar förrän klockan nio de dagar hon ska till dagis. Helt plötsligt medan vi läste utbrast Alva: "Det står Mamma!" och pekade på ett "M". "Ja", sa jag helt paff, "det står M som i Mamma". Vad står det här då, sa jag och pekade på ett "A". "Det står Alva", sa hon direkt helt tvärsäkert!

Bokstäver

Jag har verkligen inte försökt lära henne några bokstäver eftersom hon bara är 2 år och 4 månader, men jag skriver hennes namn på teckningar och varje gång jag ger henne något brukar jag skriva "Till ALVA från MAMMA" på det, eller på omslaget, och jag har såklart SAGT vad det står, men inte tänkt pränta i henne hur man skriver. Kollade med dagis idag, och de har inte jobbat något med bokstäver, så det måste vara mina små meddelanden hon har lärt sig ifrån. Det är så häftigt så jag kan knappt fatta det!! Vilken stor liten tjej jag har!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0