Höstväder

När Alva och jag kom hem från dagis idag spöregnade det och haglade. Det var första gången Alva såg hagel och hon vände och sprang helt fascinerad ut igen när vi skulle gå uppför trappan. Själv hade jag inte så varma kläder på mig så jag övertalade henne strax att följa med mig in.

Hagel - kan man äta det?
En halvtimme efter hagelskuren låg en del hagel kvar (kolla framför Alvas stövlar) och Alva plockade upp några korn för en noggrannare inspektion

Vi åt lite mellanmål och sedan gick vi ut i trädgården. Vi sprang runt lite, kollade på svampar, lekte med Pepsi. Det roligaste var nog att hitta hagel som låg kvar sedan regn/hagelskuren. Hon plockade upp lite, synade det och.. smakade... Lite äpplen plockade vi med och ett päron.

Trötta kompisar
Lite trötta - Pepsi hade gått i skogen med kusinen Krutov när Alva var på dagis, och Alva sov ca 10 minuter efter att denna bilden togs...

När vi kom in tänkte jag börja laga middag och bad Alva hjälpa mig, men hon grät och sa att hon ville sova. Sedan gick hon raka vägen till sin säng och la sig, så jag stoppade om henne och lät henne sova en stund, även att det var helt fel tid på dygnet. På grund av det var hon väldigt pigg efter middagen, så då tog vi en liten skogspromenad med Pepsi innan vi gick in för lite kvällsmys med bokläsning, sjungande, kramande och allmänt mysande.

Spöklikt?
Från kvällspromenaden.. men så här spöklikt var det inte på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilka söta tjejer du har! =)

Det är alltid spännande att se vad naturen har att bjuda.

Jag tycker att fullmåne är så VACKERT! Praktiskt också, som en stor lampa för oss som bor på landet. ;)Allra vackrast är det med fullmåne mot gnistrande snö.



*Svar från min blogg:*

Då är vi likasinnade när det gäller förhållande bok - film.

2009-10-07 @ 06:49:10
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0