Jag kan själv!

När vi skulle äta frukost i morse sa Alva "Ja kan smöja sälv!" varpå hon började bre sin macka. Efter en liten stund sa hon: "Dä ä slåt. Kan du hjäppa mej?" *ler* Härligt att hon vill (och tror!) att hon kan själv - men ännu bättre att hon faktiskt kan be om hjälp när det blir för svårt tycker jag.

Jag kan själv
Ja kan sälv!!!

Ett annat prov på Alvas språk just nu (2 år och 4 månader) är från i morse när hon vaknade. Hon ställde sig upp i sängen och kollade ut förbi de fördragna gardinerna. "Mamma, dä finns många fäjer" "Mhm.. sa jag trött.. vad är det för färger då?" "Gjön, jöd, gul. Och ojantj! Oj, en kjåka kommer bi! Mamma, såg du kjåkan?" Det sista ropat med stor energi... men jag hade såklart inte sett kråkan, jag låg ju i sängen och försökte stjäla ytterligare några minuters vila....

Kommentarer
Postat av: Malin B

Härliga och duktiga Alva!!!

Så många ord hon kan och vilka meningar! =)

Jag tycker att det är så fint ute när alla färger lyser upp hösten.

2009-10-05 @ 06:40:43
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0