Kusiner och prinsess-häxor!

Klockan 15 idag hade Alva en lek-dejt med kusin Vincent som varit inplanerad i flera veckor. Barnen lekte och hade kul. Moster Ingela och jag fick också vara med lite och leka, men vi hann med att prata lite också.

Superglada kusiner
Alva och Vincent busar i sängen!

Jag hade med mina utklädningskläder, Tradera-fynd som jag gjorde för över en månad sedan ungefär, det vill säga lite innan jag gjorde min budget (och insåg att jag inte kan göra såna här impulsköp just nu...). Alva och Olivia blev jätteglada för sina häx-prinsessklänningar. Ja, så kallar vi det eftersom vi inte firar halloween. Lite svårare var det att hitta något till Vincent, så han fick bara en kungakrona - men han blev väldigt glad för den med.

Påklädning
Moster Ingela klär på Alva häx-prinsessklänningen

Kungakrona
Vincent ska just ta av sin kungakrona!

Prinsess-häxa
Den stora häx-prinsessan Olivia poserar sött...

Olivia var på bio med moster Josse största delen av tiden vi var där, men en stund hann de träffas alla tre kusinerna. Tyvärr hade den här intensiva dagen (och att jag var tvungen att väcka henne efter bara en liten stunds sömn tidigare idag) gjort att hon var jättetrött på slutet, så det gällde för mig att samla ihop alla saker, tacka och säga hejdå så fort som möjligt när gnällandet började. Men innan det tror jag att hon hade riktigt riktigt roligt. Kusinerna är ju ändå några av hennes absoluta favoritpersoner!

Oj vad fina!
Oj så fina vi är.. tycker Vincent och Alva när de klätt ut sig!

Kommentarer
Postat av: Malin B

JA! Så fina och glada häxprinsessor och prins! =)

Att klä ut sig brukar vara en höjdare, ibland räcker det att rota lite granna i t.ex. mormors garderob för att hitta bra "material". Avlagda sjalar, hattar, kjolar och allt vad det kan vara!

Såklart att jag ska försöka få till en massa "smålandstips". Fniss!

2009-10-11 @ 22:51:38
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0