Mormors födelsedagskalas

Igår fyllde mormor år och idag var vi bjudna hem till henne tillsammans med Alvas morbror och mostrar. Ingela, Johan, Olivia, Vincent, Robert, Jessica och Tina var där.

Fikar
Vi fick goda bullar, kakor och tårta som mormor bakat

Runt bordet
Alla utom Olivia och mormor syns  - de råkade skymmas av andra..

Det blev några väldigt intensiva timmar. Barnen busade som galningar med varandra och med moster Tina. Det var mycket "jaga-lekar" och riktigt högljudda lekar ett tag. När Alvas kusiner hade åkt hem fick morbror Robert ta över lekandet. Då övergick det till att bli rollspelslekar. Det var lejon som kom efter oss, Robert och mormor skulle köra Alva till dagis och ja, jag vet inte allt. Men alla var med på noterna i alla fall.. Kurragömmalekar blev det också - med mormor.

Springer
Alva, Olivia och Tina jagar varandra - de var så snabba så det knappt gick att få några bilder av dem...

Alva passade också på att låna mormors badkar och plaska och leka en rejäl stund innan vi skulle åka hem. På hemvägen stannade vi till och handlade lite och jag lyckades faktiskt hålla Alva vaken hela vägen hem sedan - helt otroligt! Middag, en Pepsi-promenad, lite läsning och lek med bokstavsmagneter och sedan var det sovdags för Alva.

Kör bil
Morbror Robert och Alva har kört/åkt bil....

Hon är alltid intensiv när hon är vaken, men de dagarna hon umgås med våra släktingar är hon ett snäpp "värre" och jag är tacksam att jag får en liten lugn stund för mig själv på kvällen när hon har somnat. Idag ägnade jag den såklart åt att se på Dansbandskampen, vad annars?

PS. Mormor fastnade inte på många bilder kan jag säga.... DS.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Therese,

Häromveckan var jag och hämtade en skylt till barnvagnen med Sixtens namn på. Och det var lite deja vú över det hela eftersom jag vet att maskinen som gör dem är från ert företag från början. Den blev minst lika fin som Hugos var och nu sitter den på vagnen.

Stor kram!

2009-10-25 @ 07:15:47
Postat av: Malin B

Vilken härlig dag ni haft. Typiskt att födelsedagsbarnet inte hamnade framför kameran så ofta. ;)



*Svar från min blogg:*

Jag är ju en typisk "Första bästa chansen person" så nu undrar jag förstås om ni är "lösa och lediga" på onsdag?!

Håller tummarna och hoppas! =)

2009-10-25 @ 09:45:26
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Frida

Nu har jag tagit mig tid att titta in en stund. Vi har alla vart sjuka och just nu sover Ellen i Tommys knä. Gud, vad Alva växer! Och vad lycklig hon ser ut på alla bilder :-) Kram från oss! Hoppas vi kan ses om inte allt för länge!

2009-10-25 @ 18:56:13
URL: http://minellen.blogg,se
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Sofia: Vad roligt!! Både att höra och att få lite livstecken från dig :)



Malin B: Onsdag får det bli ;), vad spännande och kul!!



Frida: Jag TROR att Alva har det ganska bra, men man kan såklart välja vilka bilder man lägger ut i bloggen... Jag hoppas också vi kan träffas snart. Det skulle verkligen vara kul!

2009-10-25 @ 19:04:09
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0