"Nagenack"

När man har en mamma som aldrig sminkar sig eller lägger någon större tid på sitt utseende blir man kanske lite senare än sina kompisar med detta att "göra sig fin". På kusin Olivias födelsedagskalas för snart två månader sedan fick Alva sina naglar målade för första gången. Hon visade de kommande veckorna sina tånaglar för alla som ville (eller inte ville) se. Idag när vi var på ÖoB och Rusta för att hitta en torkställning eftersom vårt torkrum är så värdelöst såg Alva något som fick henne att ropa rakt ut med gnistrande ögon: NAGENACK!! och pekade på ett ställ med färgsprakande nagellack. Eftersom priset för en flaska var ungefär detsamma som hennes veckopeng (tio kronor) och hennes förtjusning var så stor så fick hon välja en färg och hon var såååå tacksam mot mig för det!

Tår
Nymålade små tånaglar...

När vi kom hem åt vi middag och gick sedan en promenad med Pepsi. Sedan bad Alva mig måla naglarna åt henne och det gjorde jag så gärna. Nu satt hon inte blickstilla, så det blev inte ett perfekt resultat, men jag såg på henne att hon var jättenöjd och stolt och tyckte att det blev såååå fint!

Fingrar
"Nagenack" på tork...

När nagellacket hade fått torka en stund tog vi fram böckerna som vi lånade på biblioteket igår och läste. "Morris går till frisören" har vi nog läst fyra gånger, "Pingvin" tre gånger och "God natt lilla groda" en gång. När vi har läst en bok en gång förklarar Alva gärna för mig vad som händer när vi vänder sida och det är jättekul tycker jag. Men hon vill inte läsa för mig när jag ber henne, utan hon vill verkligen att jag ska läsa. Om jag håller på med något annat däremot kommer hon gärna med böcker och ska "läsa" för mig. Gullet!

PS: Direkt efter dagis var vi hemma hos moster Josse och Robban en stund med. Väldigt intensivt blev det, men jag tror att alla tyckte det var roligt, utom kanske Robban som inte fick packa upp sina påsar ifred eftersom en liten tjej ropade "Jobban, Jobban, titta här" hela tiden :) DS.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Här har du en mamma till som aldrig eller kan sminka sig så du är i gott sällskap! ;)

Min tös är dock duktig på att sminka sig och gör det väldigt fint! =)

Det är dock inte min förtjänst - förstås. Vi har haft tur och är glada åt en stor kusintjej! =) Hon har mycket mera talang på det området.

Nagellack målar jag dock tånaglarna med varje sommar. Det är FINT med nagellack. Sötalva! =)

2009-10-23 @ 16:18:47
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

*Svar från min blogg:*

Jag promenerar GÄRNA med er!!! =)

Pepsi skulle säkert tycka om att promenera här i vår skog också. Alva skulle trivas, det är jag säker på. Vi har så duktiga stora barn som underhåller småfolk som kommer på besök dessutom.

För att inte tala om Malins "skattgömmor" på vinden där det finns en massa gamla leksaker sparade.

Till DIG finns det med all säkerhet något utan både mandel och nötter.

Ganska fixat och klart när som helst alltså! =)

"Det är lugnt!" ;)

2009-10-24 @ 10:49:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Malin, det låter underbart!! Säg bara till vilken dag vi ska komma :)

2009-10-25 @ 07:37:51
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0