Som en skänk från ovan

Idag när Alva och jag hämtade posten fanns där ett litet kuvert med handstil som jag kände igen. Det var från Alvas farmor och farfar. När vi öppnade och läste brevet hittade vi även pengar och instruktioner för vad vi skulle använda dem till.

Eftersom Alva och jag hade planerat att åka in till stan för att gå på biblioteket och sedan till leksaksaffären och rekognoscera inför den kommande julen och några födelsedagskalas passade det bra att även köpa presenterna från farmor och farfar.

Klipper
Koncentrerad Alva som med tvåhandsfattning klipper i papper

Det första som stod på listan var en Mamma Mu-bok och efter noggrant överläggande och lite bläddrande valde Alva boken "Mamma Mu gungar". Hon var så lycklig och stolt över sin bok och hon berättade för tjejen i kassan att det var Farmor som köpte boken!

Nästa punkt på listan var att köpa en tröja och Alva sa redan i bilen att hon ville ha en Hello Kitty-tröja. Efter att ha kollat på tre olika Hello Kitty-tröjor, en massa Bamse-tröjor och Mumin-tröjor utan att någon dög i hennes ögon började hon tappa tålamodet. Eftersom hon även var i behov av pyjamasar frågade jag om vi skulle kolla på det istället och det gjorde vi. Det tog 10 sekunder för Alva att hitta den hon ville ha. Det var en väldigt färgglad Mumin-pyjamas (se bilden) med långa ärmar och långa ben - precis vad hon behöver eftersom hon alltid sparkar av sig täcket när hon sover.

Presenter
Alva sitter i mitt knä med några av sina presenter: Mumin-pyjamasen och Mamma Mu-boken

Eftersom pengasumman från farföräldrarna var så väl tilltagen passade jag även på att köpa ett par extra vintervantar åt Alva. Det är aldrig fel att ha dubbelt av varma, rejäla vantar! Att ha pengar att shoppa för är inte någon självklarhet i vårt liv just nu, så det kändes riktigt lyxigt att gå omkring i olika affärer och titta och låta Alva välja det hon ville ha (och som hon dessutom verkligen behövde). Tack till farmor och farfar!!! Hoppas ni får vårt brev med posten imorgon!

PS. Alltså, innan Alva och jag upptäckte Mamma Mu saknades verkligen någonting i min värld *skrattar*. Mamma Mu är den underbaraste figur jag någonsin träffat på i böckernas värld tror jag och jag skrattar lika mycket som Alva åt den tokiga kon! DS.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken underbar post!!! Guldfarföräldrar tycker jag.

Att få välja ut och handla själv för presentpengar är ju en lyx!!!



Mamma Mu och Kråkan älskar jag. Jag läste dem alltid med "Kråkröst" och "Mamma Mu röst". Till att sluta av med kunde jag inte prata normalt. ;)

Å, så kul!!! Nu blev jag nostalgisk.

2009-10-07 @ 22:27:13
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Haha.. jag har också kråk- och ko-röst (eh.. det är nog sällan jag låter normal när jag läser insåg jag just...). Men du.. har du sett FILMEN som kommit ut i år? Annars måste du nästan önska dig den i julklapp!!!

2009-10-07 @ 22:28:28
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen
Postat av: Sofia

Precis en sån pyamas har Sixten fått också, fast hans är mer vit än lila.

Och min bror har bott inneboende hos Jujja när han pluggade träteknik i Sandviken. Jag har sett studion där de spelade in de första mamma Mu programmen. :-)

2009-10-08 @ 11:35:08
Postat av: Malin B

Mamma Mu film?

Eller är det Marley du tänker på? ;)

Farmor fick Marleyfilmen i present så jag hängde på och tittade med henne. Det var samma "syndrom" där - Boken var mycket bättre. ;)

2009-10-08 @ 11:58:03
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Sofia: Wow.. häftigt :)



Malin B: Jag menar Mamma Mu-film.. den finns här: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=72052&lang=se&subsite=movies&&ref= och jag hade visst fel.. den kom 2008... men den är underbar!

2009-10-08 @ 12:23:21
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0