Storfamilj för en dag

Igår kväll kom Alvas storasyster Emelie och hennes kille Petter för att hälsa på oss. Alva väckte dem relativt tidigt i morse och från den stunden och framåt var det full rulle varenda sekund. Det skulle läsas, lekas, testas en massa saker. Spel skulle spelas, pussel läggas, man skulle jaga varandra och ja.. det fanns ingen ände på allt kul som Alva hittade på för de något lite tröttare tonåringarna.

Morgonläsnïng med storasyster
Morgonläsning med älskade storasystern

Egentligen har vi inte gjort mycket idag, men ändå är jag totalt slut. Det tar mycket på krafterna att få allt att att bli så bra som möjligt och att oroa sig för att det inte ska bli tillräckligt trevligt/mysigt/roligt. Jag fick åka iväg en sväng till stan och göra några ärenden och efter lunch åkte jag på en husvisning (jag vågar vara hemma själv, sa Alva - själv är alltså utan mamma, inte att vara ensam hemma *skrattar*).

Kärlek
Kärlek, eller hur? Alva kramar syrrans kille Petter - och han håller om båda tjejerna!

Fin kille
Klart hon kramar Petter - man kan ju inte motstå en så söt kille

Alva och Emelie har varit tillsammans hela dagen, utom då Alva somnade i storasysters knä och Emelie då la ner henne i sängen. De har sprungit och lekt, utforskat och grejat. Ja, till och med slagit in en julklapp. Åt kusin Olivia.

Paketinslagning
Julklappsinslagning - systrarna samarbetar fint här

Julklappsinslagning
De turades till och med om att skriva på etiketten


När vi hade ätit lunch kom även Pappa och Alva gick igång totalt och var helt speedad. Vid det här laget har pappa fått se alla bokstavskort, pusslat flera pussel, fått "order" om att sjunga sånger och såklart lekt såna lekar som bara pappa leker med Alva.

Pappabus
Pappa är ju rolig att leka med....

Jag kan inte beskriva riktigt hur stort det är för mig att se Alva leka med sin syster Emelie. Den kärleken jag känner till mina båda tjejer är det starkaste jag upplevt och jag blir ibland helt rörd när jag ser dem ihop. Nu när Emelie dessutom har med sig sin kille är jag rörd över hur fin han är mot tjejerna. Jättesöt och go - både på utsidan och insidan. Jag kunde inte önskat henne en bättre pojkvän!!! Är det så här man blir när man är förälder???? Känslosamt är det i alla fall - och underbart!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Ja, Tessan! Exakt så är det att vara förälder. Man blir så glad i hjärtat så det är inte klokt.

Jag som är en sådan där "engagerad tant" blir så himla glad för er skull över alla glada leenden och omtanke på bilderna. Vilken härlig dag - igen! =)

2009-10-29 @ 23:06:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Helena

Alvas storasyster verkar helt underbar! Dessutom verkar hon ha skaffat sig värsta toppenkillen! Alva kan skatta sig lycklig. :)

2009-11-01 @ 20:06:15
URL: http://axel.cjl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0