Veckans ord mm

Under ena promenaden idag när vi gick på en liten grusväg ropade Alva: "Oj, en hätt gått häj! Föjj spåjen mamma!" Självklart följde jag hästspåren (inte illa att hon såg att det var just såna, eller hur?) - det var så turligt att de passerade vårt hus *skrattar* Hon är så söt när hon pratar, ser, upptäcker och lägger ihop saker till sina egna slutsatser!

Skolfoto 2009
"Skolfotot" 2009

Veckans ord den här veckan måste nog vara "fall". Det kan till exempel användas så här: Vi är på väg ut. Alva tar med sin napp. "Du behöver ingen napp, vi ska bara följa med Pepsi ut och kissa". "Ja ta den. Fall ja bli lessen."

Det funkar lika bra med kläder, böcker, nallen.. allt är "fall jag fjyser", "fall jag ä tlött" osv. Hon har en anledning varje gång *skrattar*. Min lilla cooling! Hon förstår helt klart hur man använder språket - och hur man kan försöka övertala Mamman att få göra saker som hon vet att jag inte tycker om genom att argumentera för sin sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0