Bus hos Mormor

Idag skulle vi åka hem till Mormor några timmar. Ett av skälen var att Alva skulle få "simma" i hennes badkar - vi har ju inte något i vår lägenhet. Men eftersom Alva tycker väldigt mycket om att få vara med sin mormor behöver man inget speciellt skäl för att åka och hälsa på.

Sjunger och spelar
Alva sjunger för full hals samtidigt som hon ackompanjerar sig själv på pianot

Under de timmar vi var där hann de kasta boll med varandra, spela piano och sjunga ihop, jaga varandra, bada (nja, det var bara Alva som badade, men Mormor var i badrummet och hittade på roliga lekar så att badrummet var helt blött efteråt!) och såklart vara ute på områdets lekplats tillsammans.

Mormor spelar Björnen sover
Mormor spelar och sjunger "Björnen sover" och Alva ska just springa och gömma sig för "björnen"

Själv passade jag på att gå en sväng med Pepsi i lugn och ro när vi hade ätit lunch och de andra gick för att gunga och åka rutschkana. Eftermiddagen har vi tillbringat hemma i lugn och ro, förutom den stunden vi hade en liten jultidningsförsäljare här (jag äääälskar ju att köpa jultidningar, men Pepsi gillar inte främlingar i lägenheten!). Alva somnade nöjt i min famn strax före 18 och jag hoppas att hon inte bara ska "sova middag" nu utan somna för natten - fast det vet jag inte säkert förrän om någon timma!

PS. Idag skickar vi extra många tankar till Alvas storasyster Emelie - hon vet varför!!!!! DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0