En heldags kusindag

Alvas kusin Olivia har varit lite krasslig i veckan (förkylning), men igår var hon på dagis. Personalen tyckte inte att hon var tillräckligt frisk för att vara där, så vi bestämde att jag, Alva och Pepsi skulle vara hemma med henne idag. Strax före nio i morse kom vi dit och vinkade av Ingela och Vincent när de åkte till jobb/dagis.

Ritar
En lugn sitta och rita-aktivitet

Vi började lugnt och stillsamt med att vi satt i soffan och jag läste två böcker för tjejerna. Sedan gick vi till köket och ritade, klippte, knåpade och la pussel. Sedan blev det lek i Olivias rum, gemensamt arbete med disken, matlagning och lunch.

Tokkusin :)
Tokig kusin med snygga (?) glasögon hon hittat i leklådan på moster Tinas jobb..

Efter lunch hade jag tänkt att vi skulle gå på ett tivoli som enligt reklamaffischer besöker staden fredag-söndag så att tjejerna skulle få åka lite karusell. Till vår stora besvikelse hade de inte startat det lilla nöjesfältet när vi kom till stan klockan 12 och det fanns ingen information om när de tänkte öppna heller. Istället gick vi till moster Tinas jobb och åt smaskig glass och busade lite medan hon åt lunch.

Avslutning på dagen
Mysig avslutning på dagen som tjejkusierna fick tillbringa tillsammans

Tillbaka i huset släppte vi ut hundarna och sedan hoppade tjejerna studsmatta för fullt (jodå, det gick trots rinnande näsor!). Precis när vi skulle äta mellis kom morbror Johan som strax hämtade Vincent också. När Ingela också kom hem fortsatte vi leka lite i trädgården innan vi satte Alva och Vincent i vagnarna, kopplade hundarna och gick på en liten promenad. En skön avslutning på en trevlig dag!

PS: Jag har nog fotat min älskade dotter för mycket. Precis när jag hade tagit bilden där de dricker Festis alla tre kusinerna säger Alva med uppfordrande röst: "Titta på mamma nu" så att jag skulle kunna ta en bild till där alla kollar in i kameran... *suck*.. jag får nog vara lite diskretare ett tag nu.... DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0