Fullspäckad dag

Idag har vi verkligen haft en fullspäckad dag. Vi började med en skogspromenad i morse på ungefär en och en halv timme då Pepsi fick simma lite i en damm. När vi kom hem hann vi leka lite innan vi lagade lunch. Efter lunchen bar det av till Wille som vi hade bestämt att vi skulle ha en liten picnic med.

Två små busar
De två små busungarna

Alva, jag, Pepsi, Wille, hans mamma och lillebror gick till lekplatsen bortanför deras hus och barnen lekte en liten stund. Som vanligt åkte de lite rutschkana och gungade, men det blev även jagande, och kurragömma (såklart, det är ju Alvas favoritlek just nu) i den lilla skogen runt lekplatsen.

På repstegen
Busunge på repstege

Efter en stund gick vi upp på det lilla "berget" och åt lite. Det blev inte mycket till picnic eftersom båda mammorna har lite ont om pengar, men det är grejen med att ta med filt, sitta ner och äta något som är det viktigaste och som jag tror att barnen kommer ihåg sedan. Vi hade bara varit ute i lite mer än en timme när Alva sa att hon ville åka hem. Eftersom både vi och de hade en tid att passa så gjorde det inget att lekstunden blev lite kortare än vanligt.

I skogen
Kurragömma - hur roligt som helst just nu!

När vi hade kommit hem packade vi om väskan och åkte hem till morfar där vi var bjudna på middag. Efter en god middag med älgkött och lyxig glass till efterrätt gick vi ut i skogen med hans hund. Alva imponerade på sin morfar med sin fart genom skogen och sin tuffhet att ta sig fram i svår terräng. Men till slut var hon för trött så jag fick bära henne och morfar tog en genväg och gick och hämtade vagnen. Vi fick några trevliga timmar ihop och det var en glad Pepsi som tog emot oss när vi kom hem.

Pepsi framför picnic
Pepsi i förgrunden - Alva med Wille och hans familj på "berget" i bakgrunden

Alva var förståeligt nog väldigt trött när vi kom hem och somnade ganska snabbt i mitt knä. Nu hoppas jag att hon ska få sova gott inatt så att hon orkar med/har roligt på sina dagistimmar imorgon.


Många trädbilder blir det när man har en liten filur som älskar att leka kurragömma!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilka underbara bilder! =)

Gladare "unge" får man leta efter.

VAD man fikar på är inte så hiskeligt noga när man är på picnic, ATT man är på picnic är det viktigaste. Jag som bakade bullar i dag, jag hade kunnat packa ner det till er picnic! =)

2009-09-17 @ 22:00:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0