Irriterad mamma (090901)

När jag hämtade Alva på dagis idag möttes jag av en dagisfröken som snorkigt sa att Alva inte var redo att gå utan blöja, så att de uppskattade om hon kunde ha blöja framöver. Givetvis undrade jag vad som hade hänt, och medan jag fick tre påsar med tvättkläder fick jag höra att hon bajsat i kläderna två gånger och kissat två gånger. Jag blev mycket förvånad, eftersom det förutom första dagen då byxorna blev våta bara varit en blöt trosa per dag - det har aldrig varit så mycket att det behövts bytas byxor.

Hade dagispersonalen varit lite smart hade de kanske tagit på henne en blöja efter någon av olyckorna - jag har ju en massa blöjor liggande där. Dessutom borde de kanske förstå att Alva kanske ätit något särskilt eftersom hon annars bara bajsar en gång per dag- och nu hann hon alltså med två gånger under de få timmar hon var på dagis.

Förra veckan fick jag ju beskedet att det inte gör något om det blir lite olyckor så länge det finns torra kläder att byta till och det har jag tagit med mig massor av. När jag försökte prata med de två fröknarna som var där var de bara nonchalanta och överlägsna och sa flera gånger att Alva inte var redo för det, att det inte är samma sak att gå utan på dagis som hemma. Att hon gått undan när hon skulle bajsa och när de hittade henne tvingade de henne till toaletten och då ville hon inte fortsätta bajsa. Nämen??? Vad konstigt!!! Har olyckan väl börjat ske är det ju bättre att låta dem göra klart och att sedan inte göra någon stor affär av det istället för att hispa på och avbryta det hela.

Zorro
Medan Alva var på dagis hann jag gå en mil med Pepsi och grann-Zorro

Nåja, det som gjorde mig argast var att de inför Alva sa flera gånger att hon inte är mogen eller redo att vara utan blöja på dagis. Hon må vara liten, men hon förstår nästan allt man säger och jag kan inte acceptera att DAGIS ska vara en plats som hindrar henne i utvecklingen. Det ska väl vara tvärtom?

Här ska kollas upp vilken policy denna kommun har för detta. Om inte dagis hjälper till, hur ska barnet kunna bli blöjfritt då? Får de bara vara utan blöja där när det absolut inte finns någon risk att de gör något???? Hemma har hon ju gått utan i två månader!

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj! Det jag reagerar mest på är att de öht pratar om saken inför Alva. Fast man "bara" är två år så förstår man definitivt sånt och särskilt en så försigkommen tjej som Alva. Otroligt oproffesionellt! Jag hade blivit skogstokig!

2009-09-03 @ 18:00:58
URL: http://axel.cjl.se
Postat av: Kia

Ja, usch! Jag blir arg bara jag läser. Det låter snarast som att dagispersonalen inte är mogen att ta hand om potträning. Har Alva kommenterat vad som hänt? Om hon är mogen eller inte vet hon ju bäst själv, så om hon vill vara utan blöjor på dagis tycker jag dagispersonalen får köpa det.

2009-09-04 @ 09:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0