Lekplatsskoj med Wille

Idag var det dagisfritt och träffa-Wille-dag igen. Vi hade bestämt att vi först skulle gå till lekplatsen som ligger inne i "skogen" bakom hans hus och sedan äta middag tillsammans hemma hos dem.

Söt blyger
Alva ser lite glad-blyg ut.. väntar på att Wille ska hitta henne där hon gömt sig

Efter lite rutschkaneåkande, balansgående och gungande tog jag mig an min uppgift att se till att alla barn får lära sig att vara i skogen *ler*. Lekplatsen ligger dold inne bland en massa träd, så jag sprang och gömde mig och bad barnen leta efter mig. Jättekul tyckte såklart både Alva och Wille.

Hjälper Wille
Alva hjälper Wille att gunga

Sedan hittade jag en stig som gick till en klipphäll som vi var tvungna att utforska. När Wille väl kommit igång med skogsspringandet tyckte han att det var jättekul. Nu är det ju ingen stor skog, utan mer som en stor dunge med en lekplats i mitten, men det är tillräckligt att utforska om man är 2 år. Nästa gång ska vi ta med mat och en filt och ha picknick på klipphällen. Då får Willes mamma och lillebror också följa med!

Vid skogen
Wille och Alva på väg in på små knappt synliga stigar...

Efteråt gick vi hem till Wille och åt ris och kycklig, såg på Mamma Mu och mammorna (inte Mu-mammorna utan barnmammorna) pratade lite. Barnen lekte med Willes bilgarage med hiss i en evighet kändes det som och det var två väldigt trötta barn som skildes åt efter fyra intensiva timmar.

Dagens bild....
Dagens bild... tror jag.....


Kommentarer
Postat av: Malin B

Ja du Tessan, vi som föddes 1971 är av rejält mammavirke! ;) Det måste ha varit något i luften det där året. Fniss!



Underbara bilder, "trädbilderna" är extra fina.

2009-09-10 @ 07:47:14
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0