Lyxig höstdag

Oj vilken lyxig dag jag har haft idag, och jag tror att Alva känner likadant.

Finast i världen
Finast i hela världen!

När hon var på dagis hade hon ju en rolig dag med sina kompisar, medan jag själv först fick en lång promenad i det underbara höstvädret med Pepsi och grannhunden Zorro. Vi gick ungefär sex kilometer i skogen och sedan var det fri lek ute på ett hygge och några intilliggande ängar. Själv kastade jag lite leksaker åt dem, fotade och njöt av solen och hundarnas uppenbara glädje.

Glad Pepsi
En typisk Pepsi-bild - något att bära, inget koppel och mycket skog - då är hon nöjd och glad!

Lycklig Zorro
Grannhunden Zorro springer helt lyckligt ute på ängen

När vi hade kommit hem och jag värmt lite rester till lunch åkte Pepsi och jag till min syster Ingela och tog en promenad med henne, hennes dotter och hennes hund Kosmo. Ungefär en timme och en kvart var vi ute och traskade. Sedan var det bara att åka raka spåret till dagis och hämta Alva.

Ska ha dragkamp med Pepsi
Alva vill ha dragkamp med Pepsi

Lite mellamål och så ut alla tre och leka. När Alva började bli lite trött frågade jag henne om vi skulle släppa in Pepsi och gå en promenad själva. Bara hon och jag. Jag insåg nämligen att vi aldrig någonsin i hela hennes liv har varit ute och gått utan att ha med Pepsi. JAAAAA, ropade hon och kunde inte bli av med Pepsi snabbt nog verkade det som *ler*. När Pepsi hade gått in fick Alva sätta sig i vagnen och så fick hon själv välja vilken väg vi skulle gå. Vi hittade en liten stig som vi aldrig testat och som var riktigt svår att gå på, så hon fick åka på min rygg, och hon kiknade av skratt så fort jag trampade snett, klev på knastrande pinnar eller skrek till för att stöveln sögs fast i någon gegga. När det var lättare att gå fick hon gå själv och hon var supernöjd med promenaden och ville att vi skulle gå själva fler gånger.

Med mamma
Alva och jag sitter i solen och njuter av både den och av äpplen som vi plockat i vår egen trädgård

Som avslutning på dagen ringde Pappa en sväng efter att vi ätit middag och Alva bubblade fram en massa grejer åt honom. "Pappa, kolla på mig" "Pappa ser du mig" osv :) Efter det samtalet var hon helt slut och somnade i min famn på ungefär två minuter. Huvudärendet pappan hade var att bestämma med mig hur många dagisporträtt vi skulle beställa. Jag fick nämligen inloggningsuppgifterna med post idag så att vi kunde se bilden. Visserligen bara i pyttelitet format och ganska suddigt för att man inte ska sno det.. men så här litet kan jag ju visa upp det ändå :)

Skolfoto
Skolfotot


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken härlig dag med många promenader! =)

Flera sådana åt folket. ;)

Jag tycker att barnen blir så "stora" när de dagisfotograferas. Roligt att ha dessa bilder också, blandade med de man tar själv.



2009-10-01 @ 11:08:32
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0