Växtvärk?

Ibland klagar Alva på att hon har ont i knäna, speciellt när hon stiger upp på morgonen, och jag har ibland funderat på om det kan vara växtvärk. Idag fick jag nog svaret tror jag. Vi var nämligen på BVC och Alva är nu.. håll i dig.. 94 cm lång och väger 14,5 kg (detta var vikten fullt påklädd). Detta betyder att hon har vuxit 7 cm på ett halvår, så det är väl inte så konstigt om det känns lite i kroppen???

Balansgång
Min stora lilla tjej "springer" balansgång...

Marie som vi träffar på BVC noterade att Alva mest använde 4-ordsmeningar och sa att 2-ordsmeningar är det vanligaste för en 2-åring. *stolt*

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, jag kommer ihåg det som igår när jag hade växtvärk. Jag vakna mitt i nätterna och hade så ont, mamma fick linda bandage runt knäna och vips så var det borta. Ibland kom John Blund med brusdricka (förmodligen någon form av brusalvedon) som fick bort det onda :).

2009-09-09 @ 21:08:04
URL: http://jennylinda.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nä, inte är det konstigt om det känns i kroppen när man växer fort.

När jag hade en 2-åring var hon 100 centimeter lång. Jag var lite "skraj" över det där skrocket att dubbla tvåårslängden och få den vuxna längden men nu, så här i efterhand kan jag luta mig tillbaka och konstatera att de som växer fort nog också slutar växa fort. Hon som en gång var en lång 2-åring är nu lite glad över att andra växer ifatt och till och med växer om henne! =)

2009-09-10 @ 07:50:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0