Wow, vilken cykel!

Jag erkänner att jag köper mycket tjejiga grejer åt Alva och att många kläder går åt det rosa hållet, men idag köpte jag en ganska "killig" cykel åt henne. Eller cykel, en trehjuling alltså. Jag hittade den på Blocket häromdagen och bestämde att vi skulle hämta den idag när Alva var ledig från dagis.

Kikar in
Alva kikar in mellan springorna i gärdesgården

Getter
De här fanns på insidan och ville bli matade!

Eftersom vi ändå skulle till Jönköpingstrakten passade jag på att ta med Alva (och Pepsi) till Stadsparken. Det är faktiskt över tre månader sedan vi var där senast. Alva har klappat getter, får och en häst. Dessutom såg hon två lamadjur, men de var inte så intresserade av att komma fram och bli klappade. Pepsi nosade på några av getterna och enda gången hon skällde var när tre får SPRANG fram till Alva. En massa barn kom fram till oss och ville klappa Pepsi. Efter allt djurtittande lekte vi på den gigantiska lekparken tills Alva inte orkade längre. Då fick hon en glass som hon åt sittande på en bänk medan vi - eller kanske mest jag - kollade ut över en spegelblank Vättern i det härliga vädret.

Glad hos mormor
Hos mormor - för en gångs skull fokuserade kameran på det den skulle trots all action!

Sedan åkte vi och hämtade Alvas trehjuling som hon provade redan utanför de gamla ägarnas hus. Det var knappt att jag fick lägga in den i bilen. Mormor hade ringt och frågat om vi ville hälsa på eftersom hon var ledig från jobbet så vi åkte raka vägen dit. Alva cyklade en massa, vi åt middag och sedan blev det ännu mera lekt. Båda Alva och Pepsi var trötta när vi kom hem, men Alva var så upp i varv att hon var tvungen att cykla ännu mer härinne. Hon satt till och med på cykeln när hon skulle äta välling. Jag har nog aldrig gett henne något förut som hon har visat lika mycket glädje över - så det känns som om jag valde rätt cykel!!

Egen cykel
Nallen åker på flaket hela tiden. I korgen fram kan man ha lite vad man vill. Visst är det en riktigt cool killcykel??

Och något sött.. på väg hem sa Alva: "Ja dela med mej till Wille. Han få låna min schykel!" Underbart generöst, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Tina

Killcykel? Den passar minst lika bra till tjejer!

2009-09-21 @ 13:47:48
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Tina: Såklart det gör! Både Alva och jag tyckte ju att den var fin.. annars hade vi inte åkt och köpt den. Men otroligt att den inte var rosa va? Eller hade prinsessor på sig? :)

2009-09-21 @ 15:58:55
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen
Postat av: Helena

Jag tycker det är en cool barncykel jag. ;)

2009-09-21 @ 22:22:33
URL: http://axel.cjl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0