Gammelmorfar är död

På slutet har jag skrivit väldigt lite. Det beror på att det har hänt en hel del "jobbiga" saker sista en och en halv månaden. Bland annat så har Alvas gammelmorfar dött. Nu känns det i alla fall som om saker är lite grann på väg åt rätt håll igen och jag hoppas att jag ska ha mer ork och inspiration att skriva blogg.

Vid graven
Foto: Helena Sjöberg (Jag och Alva vid graven)

Vi lägger blommor på graven
Vi lägger blommor på graven

När jag berättade att gammelmorfar vad död undrade hon om han hade blivit påkörd (de varelser hon tidigare kommit i kontakt med som varit döda har varit grodor och fåglar som blivit påkörda) så jag sa att han inte hade blivit påkörd. Att det inte hade kommit blod. Att hans kropp bara var så gammal och trött så han inte orkade leva mer (han var 90 år gammal). Då satt Alva tyst en stund. Sedan sa hon glatt: "MIN kropp är pigg och glad". "Vad bra", svarade jag.. Och sedan var det inte så mycket mer med det....

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag hade totalt missat att bloggen hade uppdaterats med en mängd inlägg sedan jag "hälsade på" här sist.

Nu har jag läst ifatt allt som du märker i min "kommentarsbombardering".



Det är alltid sorgligt när någon dör ifrån oss men det är åtminstone lättare när det är så att kroppen är gammal och trött! Barn är så kloka och svarar man på deras frågor på ett sunt sätt så finns det inget konstigt varken i att födas eller dö.

Kram till er alla och roligt att det bloggas igen tycker jag.

2010-05-13 @ 13:30:19
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0