Med Pepsi på premiärbadet

Idag blev vi också bjudna på ett underbart vårväder som fram emot eftermiddagen nästan liknade sommarvärme. Jag hade tänkt att Pepsi skulle få bada och när jag efter vår grillunch (bestående av korv med grillade marschallows till efterrätt) la fram förslaget för Alva nappade hon direkt. Hon sprang ut till Pepsi som låg i trädgården och ropade: "Pepsi, du ska få bada!!".

Alva ute i solen
Söt och glad...

Jag hade ringt och kollat med en kompis om vi fick var i deras skog och använda deras damm så att jag inte skulle behöva hålla så mycket koll på om det kom annat folk och vi fick vara där hur mycket vi ville, när vi ville, fick vi till svar.

Det tog oss inte många minuter att byta om och sätta oss i bilen. Jag frågade Alva om hon ville ha blöja eller vara "nakenfis". Då frågade hon om vi skulle åka långt. När jag svarade nej på den frågan sa hon att hon bara ville ha trosor!! När vi åker bil brukar hon ALLTID vilja ha blöja, så det var jättekul!

Pepsis premiärdopp 2010
Pepsi simmar

Kollar på Pepsi när hon simmar
Alva håller koll på Pepsi....

När vi parkerade bilen vid en skogsväg och gick ner till dammen var alla tre förväntansfulla. Vi hade med ryggsäcken packad med picknickfilten, saft och en massa frukt. Och Pepsis boll såklart. Så fort vi kom fram till vattnet kastade jag ut bollen och Pepsi slängde sig lyckligt efter den. Alva och jag gick runt dammen så gott det gick med tanke på hur mycket vatten det var både i och runt dammen och vi fick se några pyttesmå vattenfall.

Söt mössfrilla...
Snyggaste frisyren har man just när man tagit av mössan...

Vi jagade varandra (både Alva och jag och Alva och Pepsi), vi rullade runt på marken, vi red på en häst (eh.. det var en timmerstock men Alva sa direkt att det var en häst), kastade boll med Pepsi, fikade, plockade tussilago och vitsippor... och mer därtill. Efter ungefär två timmar gick vi tillbaka till bilen nöjda och glada.

Busunge - här ser man att hon brås på storasyster som OFTA poserar på liknande sätt när man ska fota....
Alva vet inte det.. men så här poserar ofta hennes storasyster också när man vill fota...

När vi kom hem tog det en liten stund innan Alva sa att hon ville gå på pottan. Och hon hade inte blöja på hela dagen. Det var en stor framgång för oss. Hon var ju utan i två månader förra sommaren, men sedan förstördes det på dagis. Tur att nya dagiset är lite mer inställda på att hjälpa till med detta.

Finast i hela världen!
Finast i hela värlen!

Alva och jag är röda som tomater trots att vi hade smort in oss med solcreme (okej, vi gjorde inte det i morse, utan vid lunch ungefär och vi har varit ute sex timmar i sträck), men nu har hon nyss somnat efter en lång och rolig dag. Här hemma har vi nämligen hållit på ute i trädgåren lite grann. Alva har jagat fjärilar och försökt fånga dem, vi har upptäckt nya blommor i blomlanden, vi har tvättat och hängt tvätt och den doftar så härligt nu och torkade så snabbt i solen. Alva har kört dockvagn, badat dockor, lekt med Pepsi och ja.. hon har hållit igång som vanligt. Pepsi var också ute lika länge som vi och hon ligger helt utslagen här vid mina fötter nu.

Vi fick en underbar helg. Och vi behövde nog det tror jag. Alla tre. Nu är vi på rätt spår igen känns det som!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad kul med blogg och bilder! Beklagar gammalmorfars bortgång. Troligen kommer jag inte ned i slutet av maj då vi själva skulle bekosta resan, det känns tråkigt! Jag vill verkligen träffa er snart! KRAM

2010-04-25 @ 21:07:58
URL: http://minellen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Kul för Pepsi att ha en damm som hon får bada i så mycket hon bara vill!!! =)

Det är skoj det där att se "gemensamma drag" hos tjejerna. =)

2010-05-13 @ 13:23:34
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0