Alva har åkt skidor!

De senaste dagarna har det pratats mycket om att lära Alva att åka skidor (på julafton pratade jag med mina mostrar och igår blev det med Veronica), så egentligen borde jag väl inte blivit förvånad idag när en av mina vänner som vi var och hälsade på hade plockat fram sin dotters urvuxna skidor och lät Alva pröva dem?


Åker skidor
Alva åker skidor!!


Alva tyckte att det var lite svårt, men hon visade oss hur hon sett på TV att man ska göra med stavarna. Att göra likadant med skidorna som de gör där var inte lika enkelt och det blev många omkullåkningar, men hon gav sig inte förrän hon hade åkt fram och tillbaka några gånger på gårdsplanen.


När vi skulle åka hem sa vännerna att vi fick låna skidorna eftersom deras dotter ändå vuxit ur dem! LYCKA!!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Duktig tjej!

Vet du vad? Jag övar också! ;) Det är aldrig för sent att börja har jag hört. Har handlat för 60:- på loppis. Perfekt, för fina skidspår har jag ju utanför stugknuten.

2010-12-28 @ 22:30:35
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Svar från min blogg:

Du har så rätt så, i augusti behövs det inte så många pannlampor men vet du vad jag köpte för pengarna när jag fyllde 30?

En spark! Himmel och pannkaka så bra den har varit - under vintern! =)

En pannlampa har jag ju redan också - förstås - men hux flux är den borta titt som tätt då familjens fotbollsspelare också tar turer i den mörka skogen... Dessutom är den ihoptejpad med eltejp. Här nöter jag på grejerna så länge det bara går. Tänkte att han kunde få ärva den gamla om jag får en ny. ;)

2011-01-04 @ 22:18:03
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0