Att åka hästsläde

Förra helgen såg jag en annons i tidningen om att det skulle vara julmarknad i Nässjö. I annonsen stod också, om man läste noga, att man kunde få åka häst och släde i Stadsparken från klockan 11.

Gissa vilka som var där och väntade en liten stund i förväg i söndags? Jajamen, Alva och jag. Och Alvas kompis Lovisa och hennes mamma Veronica. När vi hörde bjällrorna på avstånd började tjejerna att heja, ropa och skutta av glädje - och för att se hästarna över snövallarna.

Hästar

Det var bara vi och en familj som var där så vi satte oss på varsin släde. Kusken ursäktade sig lite generat med att han tyvärr måste ta 20:- per person... ett pris som var betydligt lägre än vad jag hade väntat mig och som jag alltså mer än villigt betalade.

Vi satt där på 3 lager av filtar och fällar och hörde hästarnas hovar och bjällrorna som satt fast i deras seldon. En liten tur runt Stadsparken var vad vi hade förväntat oss, men när jag trodde att de skulle svänga vänster för att åka mot startplatsen svängde de istället höger och så fick vi åka runt hela sjön istället.

Alva klappar hästarna

Alva pratade glatt, i stort sett oavbrutet, med den pratglade mannen som körde oss. Det var supermysigt att bara sitta där och njuta av färden och av barnens glädje.

Det blev ytterligare en dag vi kommer att minnas länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0