Fantasin är det inget fel på!

Jag tyckte väl att det var lite väl tyst inifrån Alvas rum en ganska lång stund, men eftersom hon fick så mycket nya leksaker igår tänkte jag att hon nog höll på med dem. För en liten stund sedan kom hon springande in i vardagsrummet och ropade: MAMMA, KOM OCH TITTA!

Framför
Alva framför dockhuset - kolla så hon ställt alla stolar och satt dit dockor och Hello Kitty!

När jag kom in i hennes rum visade hon förväntansfullt mot dockhuset. Där hade hon ställt en massa stolar bredvid varandra och satt sina dockor i dem - och dessutom en massa Hello Kitty-figurer. "Åh, sa jag sitter de där allihop?". "Men mamma, jag har ju byggt en BIO! De ser på häst-TV!". Och så pekade hon på golvet bakom mig där hon ställt sina "My Little Pony-hästar".

Bion Häst-TV

Jag brast ut i skratt och kramade om henne och sa något i stil med att vad snäll hon var som visade film för sina dockor. Att hon har sådan fantasi, och dessutom verkligen gör något av den, är något jag uppskattar väldigt mycket och är stolt över.

Att jag har världens underbaraste dotter är jag HELT övertygad om!!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Wow, så mycket fint på en gång.

Jag uppskattar också fantasin och att kunna göra något av den. Det har man mycket nytta av livet igenom.

Jätte fina julklappar, gran och så kul att få åka hästsläde.

God fortsättning!

2010-12-25 @ 23:57:10
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Therese Freijd

Malin: Jadu.. nu har jag kommit igång med bloggandet igen :) Kram och god fortsättning på dig med!

2010-12-26 @ 22:02:53
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0