Första luciatåget!

Igår morse fick Alva stiga upp lite tidigare än vanligt. Luciafirandet på dagis var nämligen redan klockan 07.00 och då skulle ju alla barn vara ombytta och klara.

Det var det sötaste luciatåg jag har sett i hela mitt liv (men det är i och för sig första gången mitt barn har gått i ett luciatåg så det kan bero på det?) och när jag såg Alva komma in hand i hand med en liten tomtekille blev jag nästan tårögd.

Min lucia

Barnen sjöng av hjärtans lust i en kvart ungefär och ibland brast jag ut i skratt av engagemanget och den entoniga sången. Vissa barn sjöng nämligen bara med en ton och jag är så van vid Alvas sång där man utan problem hör vad det är för melodi, så jag kunde inte hålla tillbaka mitt skratt. Men det var inte elakt, utan jag tycker det är underbart med barnens glädje över musiken och att de VÅGAR ta i för kung och fosterland.

Efter uppträdandet var det fikadags för alla glada barn!
Alva sitter nöjd bland killarna (ja lucian till vänster är kille!) medan de väntar på sitt lussefika

Efteråt bjöd barnen på egenhändigt bakat lussefika och jag smet, efter att ha kramat och pussat Sveriges sötaste lucia, för att skjutsa Pepsi till Angelika och själv hinna till jobbets firande som var klockan 09:00.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Så söt lucia!!!

Härligt att se att en kille också vill vara lucia, tjejer får ju vara tomtar menar jag. =)

Kram för det fina kortet som kom med vanliga posten.

Julkram från mig!

2010-12-23 @ 21:59:30
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Ellen

Låter helt underbaaaart!

Längtar till mina framtida barn går lucia-tåg!!!!

2010-12-23 @ 23:30:25
URL: http://gnellen.blogg.se/
Postat av: Therese Freijd

MalinB: Helt sant. Bra av föräldrarna med att låta honom gå som lucia!!! Tack själv för kort.. vi fick ju ett med häromdagen :)



Ellen: Ja, där har du mycket att se fram emot.. ler men vänta nååååågra år till bara.

2010-12-24 @ 08:27:14
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0