Hosta och klädd julgran

Den här veckan fick Alva och jag stanna hemma två dagar eftersom Alva hade så mycket hosta och feber. I tisdags var Alva feberfri, men hostan var lika besvärlig som innan, så vi stannade hemma även att det första Alva sa på morgonen var att hon ville gå på dagis.

Det var inte mycket vi fick gjort. En promenad då hon satt inpackad på pulkan när vi gick med Pepsi. Och sedan det största för Alva - vi klädde granen.

Julgranen

Hon fick såklart klä granen bäst hon ville. Från början hängde hon alla julgranskulor på samma ställe, men när jag sa att det nog skulle bli finare om vi hängde saker överallt så var hon väldigt duktig. Hon blev till och med som en liten polis och klagade på mig om jag hängde två grejer bredvid varandra. Ler.

Vi enades om att vi hade världens finaste gran när vi var klara. Så även om inte ni andra tycker det tycker vi det - och det är väl huvudsaken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0