Nya tag med bloggandet

På slutet har jag varit väldigt dålig på att uppdatera Alvas blogg, men nu ska jag försöka ta nya tag. Själv har jag fått ett otroligt roligt jobb på Smålands-Tidningen, men det tar mycket på krafterna så jag är oftast helt slut när vi har ätit middag.

Provar luciakläderna
Alva provar luciakläderna


Bakar lussekatter
Kul att baka lussekatter.... och lussedinosaurier

För Alva är det en spännande tid just nu. Hon längtar efter tomten. Det första hon säger varje morgon är: "Mamma, får jag öppna Hello Kitty-kalendern nu?" *ler* Hittills har hon fått en massa små Hello Kitty-figurer, 3 ringar och 2 broscher. Hon blir så glad när hon ser att det blir färre och färre luckor kvar, och jag minns leende min egen förväntan inför julen från när jag var liten.

Gör pepparkakshuset fint
Koncentrerad liten fröken fixar pepparkakshuset - SJÄLV!!

Vi har bakat lussekatter, monterat pepparkakshus, och hon har såklart fått hjälpa till att ta fram och bestämma var alla ljusstakar, stjärnor, tomtar och julblommor ska vara. Nu i helgen ska vi baka pepparkakor. Jag väntade lite med det eftersom de har gjort det på dagis med, och det blir roligare för henne att sprida ut det över en längre period än att göra samma sak två gånger på en vecka.

Ser på film med Melwin (favorit-Willes lillebror) som vi träffar nästan varje vecka även att de bor i stan.
Alva med bästisen Willes lillebror Melwin

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att vi har det mysigt i vintermörkret - i väntan på julen!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, så KUL att få se fina bilder från er! =)

Jag blir lite nostalgisk ska du veta, alla julmys är ju lite extra med en liten i huset. Bilden med timmerbilen får mig också att minnas när O bar på sin julklapp med just en timmerbil hela decembermånaden. Det känns dock som han lekte mer med paketet än själva bilden sedan men den var väldigt poppis bland några kompisar. =)

Mys för fullt och njut i stora drag.

Stor kram!

2010-12-14 @ 13:53:25
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0