Snöskottning

Efter att vi hade ätit frukost, öppnat julkalender (såklart!!) och sett på barn-TV gick vi ut på garageuppfarten och skottade lite snö. Våra snälla grannar som vi delar uppfarten med skottar oftast medan jag är på jobbet, så på helgerna försöker jag hinna ut före dem.

Skottar snö på garageuppfarten
Alva skottar snö - med sin egen "snöskyffel"

Det blir i och för sig inte alltid så effektivt att skotta, eftersom Alva också skottar.. och lämnar av sina snöhögar lite här och var. Och oftast verkar hon tycka att det är roligare att lämna dem där det är slätt och fint än mitt i snön. Dessutom vill hon gärna åka rutschkana på snövallarna och då åker snön ner igen. Idag var Pepsi också med och hon fick gräva fram sin boll i djupsnön varje gång jag kastade den in i trädgården.

När det var toadags för Alva gick vi in och nu hänger alla våra kläder på tork - så att de är redo att användas snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0